سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه قوشچی:

امام حسین (ع) در پیاده‌روی اربعین به شکل معجزه‌آسایی به دنیا معرفی می‌شود

امام جمعه قوشچی گفت: زمانی که مسلمانان در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، به شکل معجزه آسایی امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کرده و امروزه کشوری نیست که امام (ع) را نشناسند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ حجت‌الاسلام حیدر عباسی  امام جمعه قوشچی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه قوشچی با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) اظهار کرد: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ دین اسلام بود، چون زمانی که یزید بی دین و فاسق خواهان حکومت بر مسلمانان بود، امام حسین (ع) نمی‌توانست نسبت به امور جامعه مسلمانان بی‌تفاوت می‌شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در روز عاشورای حسینی میلیون‌ها نفر در کشور‌های مختلف به طور همزمان برای امام حسین (ع) مجلس عزاداری برگزار کرده و یا زمانی که مسلمانان در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند، به شکل معجزه آسایی امام حسین (ع) را به دنیا معرفی کرده و امروزه کشوری نیست که امام حسین (ع) را نشناسند.

امام جمعه قوشچی گفت: هر انسانی با کمترین هزینه می‌تواند از طریق اینترنت و ماهواره، امام حسین (ع) و دین حق، فضائل و شجاعت را شناخته و با وجود اینکه هم اکنون این فضائل در دنیا کاهش یافته، اما در درون انسان‌ها ندای حق طلبی وجود داشته که پاسخ آن در امام حسین (ع) یافت می‌شود.

وی اظهار کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) در راه قیام خویش نه مصلحت‌اندیشی کرده و نه حاضر به مذاکره شد بنابراین در راه خود ثابت قدم بود و در این رابطه با توجه به اینکه صاحبان قدرت اهل حساب و کتاب هستند و اگر پیش بینی و احتمال شکست بدهند با دشمن حاضر به مصالحه نمی‌شوند، اما این موضوع در مورد امام (ع) به چشم نخورده و ایشان حاضر به مذاکره و مصالحه با دشمن نشد.

عباسی با اشاره به اینکه قیام امام حسین کاملا به صورت شجاعانه و آگاهانه انجام شد بیان کرد: برخی پیش از آغاز جنگ، پیش بینی اینکه به حالت بحران دچار می‌شوند را نکرده، اما در جنگ امام حسین (ع) چنین نبود و ایشان دچار بحران ناگهانی نشدند، چون قدرت و زمان تصمیم گیری به اندازه کافی وجود داشت.

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در راه حق قیام کرد، اما بر علیه حکومت یک شخص قیام نکرد، چون براساس قانون الهی، پیامبران را خداوند برای حکومت در زمین تعیین می‌کنند و پیامبر اسلام (ص) نیز اهل بیت (ع) را برای جانشینی انتخاب کرده و بر اساس قانون امروز نیز حضرت سیدالشهدا (ع) حاکم جامعه بود چرا که ۱۸ هزار نامه از اهالی کوفه دریافت کرده بود که حکومت یزید را قبول نداشتند و این یزید بود که بر علیه حکومت قانونی و شرعی امام (ع) به پاخواسته بود.

انتهای پیام/ی

نماز جمعه قوشچی

برچسب ها: محرم97 ، اربعین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.