سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ؛

ما هیچ هراسی از آمریکا و سلاح‌هایش نداریم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه ما هراسی از آمریکا و سلاح‌هایش نداریم، گفت: ما هر گز تسلیم این کشور غارتگر نخواهیم شد و قطعاً با وجود چنین ملت بی‌نظیری فاتح میدان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سردار عزت‌الله جعفری  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی ،امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دلارمردی در طول هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه عاشورا یک حادثه نبود بلکه یک جریان و نهضت بود، گفت: عبرت گرفتن از عاشورا مهم‌تر از اشک ریختن و لباس سیاه بر تن کردن است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی افزود:رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در طول تاریخ، چریان‌سازی کرده و عبرت از عاشورا گرفتند و تا آخرین قطره خون از ولایت و کشور دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: عاشورا نشان داد تا برای حفظ اسلام و آرمان‌های اسلامی باید از هر چیزی گذشت چراکه امام حسین(ع) در این راه از طفل ۶ ماهه خود گذشت.

جعفری با اشاره به اینکه بعد از غدیرخم حق علی(ع) پایمال کرده و ایشان را حکومت عدل جدا ساختند، افزود: یکی از دلایلی که امام حسین(ع) را در عاشورا تنها گذاشتند، اشرافیت بود چراکه اشرافیت دین آنان را گرفت و تضعیف‌شان کرد تا راه حق و امام زمان‌شان را نادیده بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی، نهضت امام حسین(ع) در قلب اروپا و آمریکا گسترش یافته است، تصریح کرد: اینها نتیجه انقلاب شکوهمند اسلامی و هدایت‌های مقتدرانه ولایت‌فقیه بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر برخی‌ در روز عاشورا با هدایت سلطنت‌طلبان قرمز پوشیده و کف می‌زنند همان‌هایی هستند که اگر در کربلا بودند، بر امام حسین(ع) سلاح می‌کشیدند.

جعفری با بیان اینکه افرادی که برای مادیات انقلاب کردند، الان نیز به سرمایه‌دارانی بزرگ تبدیل شده‌اند، گفت: اگر جریانی با نام «از کجا آورده‌اید» برای برخی‌ ایجاد شود، قطعاً جوابی نداشته و حتی شاید به ضدانقلاب تبدیل می‌شوند. نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: تاریخ یعنی اینکه انسان باید در جایی تصمیم بگیرد که لازم است،باید زمان‌شناس و باهوش همچنین پایبند بر اعتقادات خود باشد و سر بزنگاه بتواند عمل کند و این بود که برخی یاران امام حسین(ع) نتوانستند درست تصمیم بگیرند و بعد از شهادت امام حسین(ع) پشیمانی نصیب آنها شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با اشاره به هفته دفاع مقدس و تبریک این روزها، بیان کرد: این هفته برگ زرینی در تاریخ بزرگ ملت ایران است و دفاعی بی‌بدیل در تاریخ انسانیت رقم زد و ادامه نهضت انسان‌ساز امام حسین(ع) و ترجمان هیهات من‌الذله است.

وی بیان کرد: در آخرین تماس بین شهید مشهدی‌آبادی و شهید باکری وقتی فرمانده لشکر عاشورا اعلام وضعیت کرد، شهید مشهدی عبادی گفت که ما امام حسین‌وار می‌جنگیم و این باعث شادی شهید باکری شد.

جعفری با تاکید به اینکه امام راحل(ره) هشت سال دفاع مقدس را جنگ کفر و اسلام دانست، تصریح کرد: این هفته یادآور تلخی و شادی‌های زیادی است و ما افراد زیادی را در این دوران از دست دادیم.

وی ادامه داد: تقویت فرهنگ مقاومت، ایثار، صبر، ولایت‌مداری از جمله حلاوت دوران دفاع مقدس برای ایرانیان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در قرارداد ترکمنچای درصدی از کشور از دست رفت، گفت: در آن زمان به خاطر نجنگیدن، ترسیدن و سستی ایمان همچنین عدم تعهد، دچار زیان شدیم.

وی اذعان داشت: در هشت سال دفاع مقدس با دلاورمردی و جانفشانی رزمندگان اسلام حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد و به حق دفاع مقدس بود.

جعفری با تاکید به اینکه دفاع مقدس نماد جنایت‌های بعثی علیه ملت ایران بود، تصریح کرد: اسرا تعریف می‌کردند که بعثی‌ها به اسرای ایرانی گفته‌اند که باید مسابقه دارت دهید در حالیکه تمثال امام راحل را جای نشان گذاشته بودند ولی رزمندگان اسیر گفته‌ بودند اگر تصویر صدام را می‌گذارید بیایید مسابقه بدهیم و این شد که همگی مورد شدیدترین شکنجه‌ها قرار گرفتند.

وی متذکر شد: این ملت بزرگوار بوده و برای دنیا الگو شده‌ است و شهادت را برای خود افتخار می‌داند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه نهضت عاشورا مختص تشیع و اسلام نیست بلکه برای بشریت است، توضیح داد: امام حسین(ع) نشان دادند که نباید زیر سیطره دشمن رفت، ایشان انسانیت را برای جهانیان معنا کرد.

وی با استناد به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا خود به صراحت گفته که ایران ما را تحقیر کرده است، گفت: ما در طول تاریخ انقلاب، آمریکا را تحقیر کرده و عروسک خیمه‌شب بازی‌ آنها یعنی طاغوت را از کشور راندیم ضمن اینکه آمریکا به دست مظلومان جهان تحقیر شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: ما هزاران هزار شهید در راه اسلام داده و از وطن خود محافظت کردیم و همچنان پای انقلاب خود ایستاده‌ایم.

وی، به نقش بی‌بدیل امام راحل در طول تاریخ انقلاب اشاره کرد و گفت: طی 40 سال انقلاب تمام سخنان اما راحل به منصه ظهور رسید و در خصوص دفاع مقدس هم ایشان پیش‌بینی‌هایی کرده بودند که همه ثابت شد همانطور که دیدیم دشمن با تمام توان و کمک جهانی خود برای جنگ آمده بود ولی خداوند توطئه‌های آنها را نقش برآب کرد.

جعفری با تاکید به اینکه ما هراسی از آمریکا و سلاح‌هایش نداریم، گفت: ما هرگز تسلیم این کشور غارتگر نخواهیم شد و قطعاً با وجود چنین ملت بی‌نظیری فاتح میدان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که هر مسوولی باید از قلب خود حس کند که خادم ملت است، تصریح کرد: این انقلاب بزرگ بوده و اهداف عالیه‌ای دارد و مسوولیت به منزله جمع کردن مال و اموال برای خود نیست.

جعفری، رژه نیروهای مسلح روز شنبه، ۳۱ شهریورماه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تمام برنامه‌های هفته دفاع مقدس در ۳۵ بند تدوین و تبیین شده و در طول این هفته به اجرا درمی‌آید.

 

انتهای پیام/

 

ما هرگز تسلیم آمریکای غارتگر نخواهیم شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۹ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا