رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور از راه اندازی ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا دهه فجر خبر داد.

راه اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا دهه فجر در ۱۰ استان کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور،در جمع مدیران کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۱۰ استان کشور در تبریز گفت: این مراکز در استان‌های اصفهان، یزد، آذربایجان غربی و شرقی، مازندران، فارس، سیستان و بلوچستان، سمنان، خوزستان و یادمان مرصاد درکرمانشاه در حال احداث است.


وی افزود: تاکنون برای این مراکز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای اتمام این طرح‌ها ۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.


وی گفت: تلاش داریم با جلب کمک همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم، این مراکز فرهنگی دفاع مقدس با آثار دفاع مقدس و ارزش‌های اسلامی تجهیز شود و در اختیار مردم قرار گیرد.


کارگر افزود: این مراکز فرهنگی که در آن آثار دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حفظ و به نمایش گذاشته خواهد شد می‌تواند به عنوان دائره المعارف عمل کند و محل رجوع همگان قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه در چهار سال با وجود محدودیت‌های مالی کشور کمک‌های خوبی از سوی دولت و شهرداری‌ها برای ایجاد این مراکز اختصاص یافته است خواستار تداوم این مساعدت‌ها شد.


رییس بنیاد حفظ آثارو نشرارزشهای دفاع مقدس کشور همچنین بر تحقق منویات رهبری معظم انقلاب در ایجاد مراکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور تاکید کرد.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در شهر تبریز ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس به نام باغ موزه دفاع مقدس از سال‌های گذشته آغاز شده است و روند خوبی دارد.


سردار عزت الله جعفری افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس تبریز در زمینی به وسعت ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در ۶۸ هکتار زمین در حال احداث است که تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد تومان هزینه داشته است.

انتهای پیام/خ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.