سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پای کلیسای کاتولیک هلند هم به پرونده رسوایی‌های اخلاقی باز شد

براساس گزارش‌های رسانه‌ای در هلند نیمی از کاردینال‌ها و اسقف‌های این کشور که در فاصله سال‌های ۱۹۴۵ تا ۲۰۱۰ میلادی در کلیسا‌های این کشور مشغول فعالیت بودند با رسوایی‌های جنسی در ارتباط هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس گزارش‌های رسانه‌ای در هلند نیمی از کاردینال ها و اسقف های این کشور که در فاصله سال‌های 1945 تا 2010 میلادی در کلیساهای این کشور مشغول فعالیت بودند با رسوایی‌های جنسی در ارتباط هستند که باعث شد پای کلیسای کاتولیک هلند به رسوایی جهانی مربوط به سوءاستفاده‌های جنسی و سرپوش گذاشتن بر چنین سوءاستفاده‌هایی باز شود.

در گزارش روزنامه معتبر "ان. آر. سی" در هلند از سی و نه کاردینال و اسقف هلندی بیست نفر با سوءاستفاده‌های جنسی ربط داده شده‌اند. این روزنامه اعلام کرد از این افراد چهار اسقف شخصا مرتکب سوءاستفاده شده‌اند و شانزده نفر دیگر در سرپوش گذاشتن بر این سوءاستفاده‌ها نقش داشتند.

گزارش این روزنامه هلندی براساس گزارشی است که براساس شهادت قربانیان در سال 2011 درباره سوءاستفاده‌های جنسی منتشر شده بود.

کلیسای کاتولیک هلند اعلام کرد در مواردی که سوءاستفاده کشیش‌ها مسجل شده بود اقدام اسقف‌ها در جابجا کردن مکان خدمت آنها، بدون مراقبت های لازم انجام شده است.

انتهای پیام/‌

ارتباط کاردینال‌ها و اسقف‌های هلند با رسوایی جنسی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.