مجله اشپیگل آلمان گزارشی درباره حدود ۴ هزار مورد سوء‌استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک آلمان منتشر کرد.

اشپیگل: نزدیک به 4 هزار مورد سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک آلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس ای تودی، مجله آلمانی اشپیگل در گزارشی به جزئیات 3 هزار و 677 مورد سوء استفاده جنسی در کلیسای کاتولیک آلمان توسط کشیش‌های کاتولیک در فاصله سالهای 1946 تا سال 2014 پرداخت.

اشپیگل آنلاین روز چهارشنبه در مطلبی نوشت به گزارشی دست یافته که توسط کنفرانس اسقف‌های کاتولیک آلمان تهیه شده و در سه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است، و در آن به این نتیجه رسیدند که بیش از نیمی از قربانیان سوء رفتار جنسی کلیسا را کودکان 13 سال یا کمتر تشکیل داده و بیشتر آنها پسر بچه بوده‌اند. از هر شش مورد از قربانیان یک نفر مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است و دست کم هزار و 670 کشیش در این اتهامات غیراخلاقی نقش داشته‌اند.

کنفرانس اسقف‌های آلمان تاکنون از اظهارنظر فوری در این باره خودداری کرده است، اما قرار است به زودی به این مسئله واکنش نشان دهد.

دهه‌هاست که کلیسای کاتولیک با موضوع سوء استفاده جنسی توسط مسئولان کلیسا درگیر است. در بررسی که در اوایل سال میلادی جاری در آمریکا صورت گرفت، مشخص شد بیش از هزار کودک توسط 300 کشیش کاتولیک در ایالت پنسیلوانیا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته‌اند. دادستانی پنسیلوانیا اعلام کرده بود واتیکان، مرکز کلیسای کاتولیک از پنهان کردن گسترده صدها مورد آزار و اذیت جنسی علیه کودکان در بخش‌های اسقف نشین با خبر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار