دادستان کل پنسیلوانیا اعلام کرد واتیکان در پنهان کردن جرایم جنسی علیه کودکان بوسیله کشیش‌های کاتولیک دست داشته است.

دست داشتن واتیکان در پنهانکاری جرایم جنسی کشیش‌های کاتولیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دادستان کل ایالت پنسیلوانیا افشا کرد واتیکان، مرکز کلیسای کاتولیک، از پنهان کردن گسترده صدها مورد آزار و اذیت جنسی علیه کودکان در بخش‌های اسقف نشین با خبر بوده است، زیرا اسقف‌ها تمامی اطلاعات پنهانی مربوط به این مسئله را در اختیار رم قرار داده‌اند.  

جاش شاپیرو، دادستان کل پنسیلوانیا به شبکه خبری سی بی اس اعلام کرد: در حالیکه اطلاعات مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان توسط کشیش‌های کاتولیک از پلیس و عموم مردم پنهان شد، اسقف‌ها تمامی اطلاعات مربوط به رسوایی جنسی را ثبت و آنها را تحویل واتیکان دادند.

دادستان کل پنسیلوانیا گفت: نمونه‌های خاصی درباره سوء استفاده جنسی از کودکان وجود دارد. اسقف‌ها در این باره به عموم مردم و به اجرای قانون دروغ می‌گویند اما آرشیو مخفی از تمامی موارد سوء استفاده جنسی را جمع‌آوری کرده و در اختیار واتیکان قرار ‌دادند. این مقام قضایی پنسیلوانیا یادآور شد اسناد نشان می‌دهد که واتیکان نه تنها در جریان سوء رفتار کشیشی‌های پنسیلوانیا بوده است بلکه در مخفی نگه داشتن این اقدامات نیز دست داشته است.

موضوع تجاوز جنسی کشیش‌های کاتولیک در یک گزارش 900 صفحه‌ای توسط یک هئیت منصفه بزرگ مورد مطالعه قرار گرفت و نسخه‌ای از آن توسط دادستان کل پنسیلوانیا 14 آگوست به صورت عمومی منتشر شد. این گزارش شش منطقه اسقف نشین را در این ایالت در برمی‌گیرد. تاکنون دو کشیش که نامشان در این گزارش آمده به سوء استفاده جنسی متهم شده اند. همچنین بیش از 100 نفر از کشیش‌های مظنون به سوء استفاده جنسی از کودکان، که نامشان در گزارش هئیت منصفه وجود دارد، در حال حاضر زنده نیستند.

پیشتر دادستانی ایالت پنسیلوانیا در گزارشی از آزار و اذیت جنسی دست کم هزاران کودک توسط صدها کشیش کلیسای کاتولیک در این ایالت خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار