سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درتاسوعا وعاشورای حسینی؛

نظارت ۳۴ ناظرشرعی بر ذبح قربانی‌های نذری شهروندان آذربایجان غربی

مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۳۴ ناظرشرعی بر قربانی‌های نذری شهروندان درتاسوعاوعاشورا نظارت خواهندکرد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورا و اجرای سنت حسنه ذبح نذورات که در این روز‌ها انجام می‌شود، طرح نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام طبق روال هر ساله به منظور تامین گوشت سالم و حلال به اجرا در می‌آید.

 

حجه الاسلام، ولی زاده تصریح کرد: به منظور اجرای این طرح، تعداد ۳۴ نفر از عالمان دینی بعنوان ناظرشرعی درقالب اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی سازماندهی و آماده ارائه خدمات شرعی به دسته جات عزاداری سید و سالار شهیدان و همچنین شهروندان به صورت رایگان هستند.

 

وی گفت: با توجه به رسالت اداره کل دامپزشکی استان و دفتر نمایندگی، ولی فقیه در این اداره کل، شرایط برای ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها در کشتارگاه‌ها فراهم شده است.

 

حجه الاسلام، ولی زاده افزود: اکیپ‌های ثابت و سیار این اداره کل در روز تاسوعا از ساعت ۶ بعد از ظهر تا پایان عزاداری‌ها و در روز عاشورا از ساعت ۷ صبح آماده بازرسی و نظارت شرعی و بهداشتی بر دام‌های قربانی هستند.
انتهای پیام/ح


نظارت شرعی بر ذبح دام‌های قربانی در آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.