امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان گفت:خداوند متعال در طول زندگی انسان را مورد امتحان قرار می‌دهد و انسان‌های بزرگ باقبولی در امتحان‌های سخت مقرب درگاه الهی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره به این که خداوند متعال در طول زندگی، انسان را مورد آزمایش و امتحان قرار میدهد گفت: مال، مقام و فرزندان از جمله عرصه‌های امتحان الهی است و انسان‌های بزرگ با قبولی در امتحان‌های سخت توانسته اند مقرب درگاه الهی شوند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی نمونه بارز امتحان‌های سخت الهی را در داستان زندگی حضرت ابراهیم (ع) دانست و افزود: حضرت ابراهیم ع. بعد از قبولی در امتحان‌های سخت الهی به مقام امامت و ولایت رسید.
امام جمعه ارومیه در خطبه دوم با اشاره به اهمیت ذبح قربانی در عید سعید قربان گفت: در دین مبین اسلام بر این موضوع تاکید بسزایی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزایش معنویت، تعبد و تقوای الهی را موجب توجه بیش از پیش خداوند متعال به زندگی انسان دانست و یاد آور شد: در دفاع مقدس نیز این موضوع نمود عینی پیدا کرد و معنویت رزمندگان اسلام باعث شد تا حق بر باطل پیروز شود.
نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در جنگ اقتصادی امروز نیز باید با معنویت و استمداد از درگاه الهی از این برهه تاریخی نیز با موفقیت عبور کنیم.
حجت الاسلام ولیزاده نماینده، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان نیز قبل از خطبه‌های نماز عید سعید قربان با اشاره به نکاتی پیرامون آداب و شرایط ذبح شرعی دام گفت: ۱۶۴ نیروی فنی ناظر شرعی و ۸۰ اکیپ دامپزشکی در استان بر امر رعایت مسائل شرعی و بهداشتی در قربانی‌ها نظارت می‌کنند.
انتهای پیام/ح


اقامه نماز عید سعید قربان در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.