وی ادامه داد: به طور متوسط حدود 60 میلیون نفر درگیر شکایتهای مختلف در سال هستند که از این تعداد شکایتهای مربوط به پزشکی از رقمی اندک برخوردار است و این آمار نشان دهنده این موضوع است که خوشبختانه مردم از عملکرد جامعه پزشکی رضایت نسبی دارند.
سلیمی تأکید کرد: ایجاد زمینههای مناسب خدمات رسانی در حوزه سلامت در کاهش میزان شکایت های مردمی اثری مستقیم دارد و به طور کلی در استانهایی که از نیروی انسانی کمی برخوردار بودهایم، میزان شکایت مردم از کادر پزشکی بیشتر از سایر مناطق است.
معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی با خستگی و دیگر مشکلات خاص خود همراه بوده و اگر ما بتوانیم کیفیت خدمات رسانی را به سطح استاندارد جهانی برسانیم، اینگونه مشکلات برطرف خواهد شد.
وی اظهار کرد: ارتباط خوب پزشکان با بیماران سبب کاهش خطا و شکایتها میشود و سازمان نظام پزشکی در این راستا بستههای آموزشی را تدوین کرده است.
سلیمی با اشاره به اینکه با برگزاری کارگروههای مهارتی سعی میشود مشکلات همکاران به صورت جدی و عملی برطرف شود، افزود: بخشی از آموزشهای ویژه جامعه پزشکی به صورت مجازی در اختیار آنها قرار میگیرد تا زمینه رضایت بیشتر مردم و مراجعان فراهم شود.
معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی گفت: با انجام هماهنگیهای لازم در نظر داریم بحث آموزش پس از تحصیل پزشکان جوان را از وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی منتقل کنیم.
وی یادآوری کرد: راهاندازی یک دانشکده مرتبط با حرفه پزشکی برای پوشش دادن حرفههای مرتبط با آن از دیگر برنامههای سازمان نظام پزشکی در آیندهای نزدیک است.
انتهای پیام /