سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقدیر از پدر تئاتر ایران درجنوب کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:نهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با تقدیر از پدر تئاتر دانشگاهی ایران به‌کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:اختتامیه نهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با حضور کرمی مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد، ناظرزاده‌کرمانی پدر تئاتر ایران و داوران جشنواره در سالن شهید مداحی‌پور جیرفت برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در آئین اختتامیه نهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان بیان داشت: این جشنواره از فروردین ماه سال جاری کلید خورد و به ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان جهت شرکت در جشنواره اطلاع‌رسانی شده و فراخوان آن منتشر شد.

وی با بیان اینکه ۱۳ متن به دبیرخانه نهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان ارسال شد، بیان کرد: شورای بازخوانی نهمین جشنواره از این تعداد ۱۱ مورد تایید کردند و سپس ۷ نمایش تایید شد که در نهایت چهار مورد انتخاب و به مرحله نهایی جشنواره رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان امشب از بین چهار نمایش برگزیده شده توسط داوران این جشنواره یکی تئاتر انتخاب می‌شود عنوان کرد: ۷۱ هنرمند تئاتر در جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان حضور داشتند.

فرهاد ناظرزاده‌کرمانی پدر تئاتر دانشگاهی ایران در آئین اختتامیه نهمین جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان با بیان اینکه اگر هنر تئاتر رشد کند می‌تواند برای دنیا هنر فاخری باشد گفت: هنر تئاتر یکی از ارکان فرهنگ جامعه در دنیا شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طول می‌کشد تا نابغه‌های تئاتر ایران شناخته شوند گفت: اگر هنر نمایش را تقویت کنند از بسیاری مشکلات جلوگیری می‌شود.

پدر تئاتر دانشگاهی ایران با بیان اینکه هنر تئاتر یک نقد کامل برای انسان است عنوان کرد: جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان، کار بسیار بزرگی بود که امروز با حضور بزرگان تئاتر برگزار شد.

مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد هم در این ایین گفت: جنوب کرمان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های متفاوتی را دارد.

شهرام کرمی گفت: جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان اتفاق بسیار خوبی است که در جنوب استان کرمان رخ داده است.

وی با بیان اینکه رویکرد در برگزاری یک جشنواره اهمیت ندارد، تصریح کرد: در برگزاری یک جشنواره مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است که جشنواره باید بتواند به رونق اجرای عمومی برسد.

مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد بیان کرد: جشنواره تئاتر استانی در چند ساله گذشته تغییرات زیادی کرده است که در این مسئله اجرا برای مخاطب در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان با تنوعی زیادی که فرهنگ‌های و قومیت‌های مختلف دارد ضروری بود که جشنواره در چند بخش به شکل مستقل برگزار شود افزود: جنوب کرمان این ظرفیت را دارد که چنین جشنواره‌هایی را هر چه بیشتر برگزار کند.

کرمی با بیان اینکه این جشنواره‌ها آغازی برای اتفاقات آتی است که امیدوارم نسل جوان از این فرصت بیشترین و بهترین بهره را ببرد گفت: آن چیزی که در تئاتر اهمیت دارد مخاطب مردمی است نه گردهمایی هنرمندان در یک مکان.

وی با اشاره به اینکه اگر هر ماه یک بزرگداشت برای ناظرزاده‌کرمانی برگزار شود حداقل اتفاقی است که می‌تواند برای تقدیر از وی باشد افزود: سالنی در تهران بنام وی نام‌گذاری شده است.

مدیرکل مرکز هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه ناظرزاده‌کرمانی نشان داد که تئاتر می‌تواند از هنر و دانش به علم تئاتر تبدیل شود گفت: ناظرزاده‌کرمانی به معنی واقعی یک هویت در تئاتر ایران ایجاد کرد و ارزش کار استاد در تئاتر مشخص شده است.

وی افزود: علم تئاتر را باید جدی بگیریم که مقوله آن به حدی اهمیت دارد که شاید مقوله‌های دیگر در این حوزه تا این اندازه اهمیت نداشته باشد.

در پایان این مراسم از پروفسور فرهاد ناظر‌زاده‌کرمانی پدر تئاتر دانشگاهی ایران با اهدای لوحی تقدیر شد.
۷۱ هنرمند تئاتر در جشنواره تئاتر استانی جنوب کرمان حضور داشتند.
انتهای پیام/ی

علم تئاتر را باید جدی بگیریم

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.