سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی مراسم بصیرت عاشورایی در ۶۵ امامزاده خراسان شمالی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم بصیرت عاشورایی در ۶۵ بقعه متبرکه استان برپا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  حجت الاسلام علی اکبر صفری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این که محرم امسال ۶۵ بقعه متبرکه استان میزبان برگزاری مراسم بصیرت عاشورایی است، گفت: در برخی از بقاع استان همراه با مراسم عزاداری محرم ، خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون و مشاورین مذهبی و مبلغان استان برپا می‌شود.
وی با بیان اینکه در این ایام مبلغان در ارتباط با مسائل شرعی ، اعتقادی ، امور وقف و مسایل خانواده و کودک به مردم مشاوره می‌دهند ، افزود: در طرح بصیرت عاشورایی  ۱۰ مبلغ بومی و ۴۵ مبلغ از قم و مشهد برای ارائه مشاوره و اجرای طرح با این سازمان همکاری می‌کنند.
صفری اقامه نماز جماعت و نماز ظهر عاشورا دربقاع استان اجرای طرح امینانه اطعام و عزاداری واقفین ، برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی ، برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغین، توزیع بشور و معرفی بقعات در دو هزار نسخه و برپایی غرفه‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این ایام ذکر کرد.
وی برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در اول محرم ، از برنامه‌های محوری دهه اول است که امامزاده سید عباس (ع) در بجنورد میزبان این همایش می‌باشد ، گفت: تجمع لبیک یا حسین در روز دوم محرم ، همایش نوجوانان حسینی با عنوان اهلی من عسل در روز ششم محرم و برنامه ویژه تجمع رهروان زینبی دردوازدهم محرم را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده ایام محرم در استان برشمرد.
انتهای پیام / ب

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۶۵ امامزاده خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.