مدیرکل روابط عمومی امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: درحال حاضر ۱۹۰هزار موقوفه در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  حجت الاسلام حسین سلیمانی مدیرکل روابط عمومی امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امروز در نشست خبری با خبرنگاران خراسان شمالی با بیان اینکه امروزه در دنیا خیلی از کار‌های علمی بر اساس وقف انجام می‌شود، گفت: درحال حاضر ۱۹۰ هزار موقوفه در کشور وجود دارد که ۹ هزار متولی  موقوفات اداره‌ی اوقاف و امور خیریه کشور را اداره می‌کنند.

وی مطالبات دستگاه‌های اجرایی کشور را به سازمان اوقاف حدود ۵هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اخذ سند مالکیت موقوفات و طرح وقف‌های مشارکتی از کار‌های خوب اوقاف و امور خیریه کشور درحال انجام است.
حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه در حوزه وقف تمایل داریم اداره کردن موقوفات در اختیار خود مردم باشد، گفت: در این زمینه اداره کل اوقاف با مدیریت خود واقفین یا متولیان وقف فقط بحث مالکیتی و نظارتی موقوفات را انجام خواهد داد.
حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در این جلسه با اشاره به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف توسط رسانه‌ها در استان گفت: هم اکنون تعداد ۵ هزارو۵۳۲ موقوفه و ۱۱ هزار و۱۰۶رقبه در استان وجود دارد که ۶۵ درصد موقوفه‌ها با نیات مذهبی و ائمه اطهار دراستان وقف شده است.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی از لحاظ نیات وقف بعد از خراسان رضوی رتبه‌ دوم را در کشور به خود اختصاص داده است ، گفت: هم اکنون ۳۵درصد موقوفات با توجه به نیاز روز جامعه، ازدواج جوانان، اشتغال، دارو و درمان و . . . در استان انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در ۴ماهه امسال ۲۵ مورد وقف در خراسان شمالی ثبت شده است.

آسوده با اشاره به وجود ۱۶۸ امامزاده و اماکن متبرکه دراستان افزود: از این تعداد ۱۰ مورد بقاع شاخص در مسیر جاده اصلی خراسان شمالی به استان‌های گلستان و خراسان رضوی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی را انجام می‌دهند.

وی در ادامه اخذ سند مالکیت موقوفات ، وصول مطالبات حقیقی و حقوقی ، سرمایه گذاری با بخش خصوصی در زمینه‌های کشاورزی   تجاری ، اشتغال و همچنین اسکن تایید اطلاعات رقبات و موقوفات را از برنامه این اداره برشمرد.

انتهای پیام/ ی

وجود ۵ هزارو۵۳۲ موقوفه در خراسان شمالی

برچسب ها: وقف ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.