سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه خبر داد:

همه محصولات تولید کارخانه‌ها دارای نشانگرهای تغذیه‌ای هستند

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه از درج صد درصدی نشانگرهای تغذیه‌ای در محصولات تولید کارخانه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمدکاظم‌زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه با اشاره به روند استفاده از نشانگرهای تغذیه‌ای در محصولات کارخانه‌ها، اظهار کرد: تقریباً صد درصد مواد غذایی تولید کارخانه‌ها در کشور دارای نشانگرهای تغذیه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جز برخی از محصولات شرکت‌های بزرگ مانند کاله و دامداران بیشتر محصولات مواد غذایی دارای نشانگرهای تغذیه‌ای هستند، گفت: از آنجا که محصولات کارخانه‌های بزرگ 5 یا 6 ساله لیبل می‌خوردند به همین دلیل برخی از محصولات آنها دارای نشانگرهای تغذیه‌ای نیستند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه، با اشاره به اینکه قطعاً پس از اتمام مدت زمان برچسب قبلی نشانگرهای تغذیه‌ای نیز خواهند گرفت، افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم در استفاده  از محصولات دارای نشانگرهای تغذیه‌ای حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه همدان در استفاده از نشانگرهای تغذیه‌ای در کشور پیشرو  بوده و خوشبختانه همه محصولات کارخانه‌های  استان دارای این برجسب هستند، خاطرنشان کرد: نصب برچسب‌های رنگی مواد غذایی از برخی کشورهای اروپایی وام گرفته شده و امیدواریم با این اقدام در راستای سالم زیستن مردم قدم برداریم.

دکتر کاظم زاده در ادامه با اشاره به مجوز گرفتن محصولات فله‌ای بسته‌بندی شده در همدان، افزود: ما برای تولیدکنندگان محصولات فله‌ای بسته‌بندی تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم تا هرچه سریع‌تر محصولات آنها دارای مجوز شود.

وی با بیان اینکه زمان صدور مجوز کوتاه شده اما باید استاندارها رعایت شود، گفت: ما کار را کوتاه کرده‌ایم که امیدوارم تولیدکنندگان از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/ص.ف

محصولات بهداشتی نشانگر سلامت دارند

برچسب ها: دانشگاه ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.