سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات قرآنی بهانه‌ای است که جامعه با مفاهیم قرآن آشنا شود

مدیر روابط عمومی مجتمع مس گفت:مسابقات قرآنی بهانه‌ای است که جامعه با مفاهیم قرآن آشنا شود و عملا در زندگی به کار ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سید علی میرافضلی مدیر روابط عمومی مجتمع مس در آیین اختتامیه مسابقه بزرگ حفظ قرآن سوره‌های مبارک حشر و حجرات که در تالار خیام دانشگاه، ولی عصر (عج) گفت:در این مسابقات هزار و ۵۵۷ نفر شرکت کننده داشتیم که اکثریت آنان از بانوان بودند.

میرافضلی افزود: مسابقات قرآنی بهانه‌ای است که جامعه با مفاهیم قرآن آشنا شویم و عملا در زندگی به کار برده شود.

وی عنوان داشت:امیدواریم این آیین‌ها ما را در شناخت مفاهیم قرآنی بیشتر یاری کند.

 حجت الاسلام گنجی سخنران اختتامیه مسابقه بزرگ حفظ قرآن سوره‌های مبارک حشر و حجرات گفت :سوره حجرات چگونه زیستن و چگونه برخورد کردن از خدا تا خلق خداوند را مطرح می‌نماید.

وی با بیان اینکه سوره حشر در خصوص پیامبر شناسی می‌باشد گفت: در این سوره بیان می‌کند که هر چه را که پیامبر برای شما آورده است باید چگونه باشد و هر دستور عبادی، سیاسی و خانوادگی می‌دهد باید تمام دستوراتش را بدون، چون چرا و شک و تردید عمل کنید.

حجت الاسلام گنجی افزود: اسم اعظم بعد از احادیث در سه آیه اخر سوره مبارکه حشر آمده است این نشان دهنده مهم بودن جایگاه این اسم است.

وی با بیان اینکه سوره حشر برای تربیت نسل جوان مهم است عنوان داشت: این سوره برای تهذیب نفس مهم است امروز ما شکست خورده نفس اماره، ابلیس و یا شکست خورده مدیران هستیم مدیریت اگر درست بود امروز ما مشکلات اقتصادی نداشتیم.

حجت الاسلام گنجی تاکید داشت:در هر قسمتی اگر شکست خوردیم شکست اخلاقی، خانوادگی واجتماعی صد مرتبه هر شب آیات حشر را بخوانند تا مشکلات رفع شود.

وی از حافظان قرآن به عنوان قهرمانان یاد کرد و گفت:حضور حافظان در محافل اجتماعی و مذهبی بسیار ستودنی است.

وی افزود:باید به قرآن به عنوان درمان نگاه کنیم کسانیکه با این ویژگی به آن نگاه می‌کنند افسرده و غمگین نخواهند بود جوانان امروز با قرآن مانوس نیستند.

حجت الاسلام گنجی گفت:حضورجوانان در فضا‌های قلابی مجازی باعث بروز ایجاد مشکلاتی برای آن ها شده است با حفظ قرآن ونهج البلاغه به جوانان شادابی و نشاط ببخشیم قرآن آرامش به همراه می‌آورد.

حجت الاسلام گنجی بیان داشت:انسان باید انسانیت خود را به برکت قرآن و ولایت پیدا کند اگر امروز مشکل داریم برای این است که از قرآن فاصله گرفته ایم.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اظهار کرد:قرآن را با فهم عمیق بخوانید، ایا مایلید مثل انسان‌های سعاتمند زندگی کنید سعادت به داشتن پول نیست، سعادت به داشتن صندلی قرمز، قدرت و شهر طلبی نیست انسان باید مانند شهدا زندگی کند تا شهره عالم شود.

انتهای پیام/ی

اگر امروز مشکل داریم به دلیل دوری از قرآن است

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.