امام جمعه کرمان گفت: برخورد با اخلال گران اقتصادی توسط قوه قضائیه کمک می کند که جلوی راه‌های نفوذی که با رانت‌ها به بیت‌المال صورت می‌پذیرد، گرفته شود.

برخورد با اخلال گران اقتصادی دست رانت خواران را قطع می کندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان  درمراسم نمازجمعه این هفته کرمان گفت:امید داریم با آغاز محاکمه اخلالگران اقتصادی با رویکرد جدید توسط قوه قضائیه  ضمن برخورد جدی وقاطع، جلوی راه‌های نفوذی که با رانت‌ها به بیت‌المال صورت می‌پذیرد، گرفته شود.

وی افزود: حضور رئیس جمهور در مجلس برای پاسخگویی به سوولات نمایندگان مجلس  یکی از این راه حل‌های حل مشکلات موجود در کشور است که در ابتدا با تذکرهمراه است،ونمایندگان مردم باید در حوزه انتخابیه خود و یا هر نقطه‌ای از کشور ایراد و اشکالی می‌بینند تذکر دهند.

حجت الاسلام علیدادی اظهار داشت: مجلس حق تحقیق و تفحص دارد، کسانی را انتخاب می‌کند تا در امری تحقیق و تفحص کنند و به صورت رسمی آن موضوع را در جلسه علنی مجلس قرائت کرده تا مردم در جریان قرار بگیرند.

امام جمعه کرمان سومین راه را استیضاح دانست وافزود: نمایندگان مجلس اگر جایی کم‌کاری و یا عملکرد ضعیف و یا ضعف در توانایی انجام کار را دیدند، باید استیضاح کنند که این ممکن است وزیر و یا عضوی از هیئت دولت باشد.

وی با بیان اینکه این موضوع، اقتدار و تثبیت نظام جمهوری اسلامی را می‌رساند که مجلس در اوج قدرت می‌تواند از دولت سؤال کند و حرف مردم را بزنند و رئیس جمهور منتخب مردم هم از اقدامات خود دفاع کند، گفت: هر دو طرف کمال منطق را رعایت کردند که جا دارد هم از دولت و هم از مجلس تشکر کنم.

وی تصریح کرد: راه دیگری که فراروی مجلس بود،طرح سؤال است که اخیرا برای رئیس جمهوری از آن استفاده کردند و وی نیز در موعد مقرر آماده شد و پاسخ داد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان سؤال از رئیس جمهور در مجلس را فراجناحی دانست وگفت: در جلسه سؤال از رئیس جمهور  نمایندگان نگاه فراجناحی و فرا سیاسی داشتند وتنها براساس واقعیات، مشکلات، معضلات و تنگنا‌های اقتصادی سوالاتی مطرح شد که عاقلانه و بی‌طرفانه بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان داشت: دنیا متعلق به کسانی است که غرور وتکبرندارند و آخرت متعلق به کسانی است که دچار فساد نمی‌شوند، این توصیه قرآن  برای حاکمان و سیاستمدارانی است که در دوران حکومت‌داری خود، باید تلاش کنند جلوی فساد را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌ها و جریانات انحرافی،اظهارکرد: گاهی فتنه‌ها و جریانات انحرافی در دل سیاست جای می‌گیرد و خیلی‌ها را در کام خود فرو برده و فضا را غبارآلود می‌کند .

علیدادی‌سلیمانی تاکید کرد: مدح‌های بی‌جا در مسائل سیاسی و عدم تذکر به موقع ، بسیاری افراد را دچار اشکال می‌کند، همین‌طور تهدید‌ها و امتیازات، رانت‌ها، وعده‌ها و تقسیم سمت‌ها نیز از همین نوع  انحراف ها هستند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: روز مباهله نشان داد که رهبران دینی در شرایط سخت با خانواده خود در خط مقدم، همراه مردم و یا جلوتر از آنان قرار می گیرند.

وی استیضاح دو وزیر در روزهای گذشته توسط مجلس را کاملا به موقع و بجا دانست واز این اقدام قدردانی کرد.

نمازجمعه این هفته کرمان در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/ح

برخورد با اخلال گران اقتصادی دست رانت خواران را رو می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار