سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت بهداشتی بر کشتار بیش از ۳ هزار راس دام در بجنورد

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد گفت: مرداد ماه امسال ۳ هزار و ۱۵۸ راس دام سبک و سنگین تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی بجنورد کشتار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  یزدانی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بجنورد با بیان اینکه مردادماه امسال ۳ هزار و ۱۵۸ راس دام زنده سبک و سنگین تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه صنعتی دام بجنورد کشتار شده است، گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۸۱۹ راس دام سبک شامل گوسفند و بز و ۳۳۹ راس دام سنگین گاو ، گوساله و شتر بوده که میزان گوشت استحصالی آن ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ کیلوگرم است.

وی با اشاره به این که در بازرسی‌های انجام شده ضمن حذف موضعی برخی لاشه‌ها تعداد ۳ لاشه دام سبک و ۳ لاشه دام سنگین به صورت کامل حذف شد، افزود: در مجموع بیش از هزار و ۲۵۹ کیلوگرم گوشت قرمز ناسالم و ۸۰۴ کیلوگرم آلایش خوراکی ناسالم از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

یزدانی توصیه کرد: همشهریان می‌توانند گوشت قرمز مورد نیاز خود را صرفا از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند و در هنگام خرید به مهر دامپزشکی بر روی لاشه و لیبل الصاقی آن که نشان دهنده تاریخ تولید ، انقضا و همچنین جنسیت لاشه است دقت نموده و در صورت مشاهد هرگونه موارد غیربهداشتی مراتب را به شماره ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ب

نظارت بهداشتی دام سبک و سنگین در کشتارگاه بجنورد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.