سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حفاظت از منابع آب یک وظیفه همگانی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه حفاظت از منابع آب یک وظیفه همگانی می‌باشد، گفت: در این بین دستگاه‌های اجرایی متولی امر، باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف اداری و سازمانی حافظ منابع آبی باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در آیین معارفه مدیر جدید امور آب سلماس، افزود: وظیفه اصلی شورای حفاظت از منابع آب استان تقویت فرهنگ صرفه جویی و استفاده درست و بهینه از منابع آبی می‌باشد.

وی مدیریت درست منابع آب را مورد تاکید قرار داد و گفت: دستگاه‌های متولی باید از نظرات نخبگان، کارشناسان و دلسوزان امر در زمینه مدیریت درست منابع آبی استان استفاده کنند تا در آینده با مشکل کم آبی مواجه نشویم.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: ضرورت دارد تا کمیته‌ای ذیل این شورا تشکیل شود تا دستگاه‌های اجرایی و مدیران بخش‌های مختلف را در زمینه مصرف منابع آبی مورد ارزیابی قرار دهد.

وی حمایت از کشاورزان را یکی از برنامه‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای استان دانست و گفت: نظارت بر توسعه اصولی طرح‌های آبخیزداری و نیز تصحیح روش‌های استفاده از آب در بخش کشاورزی باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

کیومرث دانشجو افزود: مدیریت حوزه‌ای و یکپارچه منابع آب در استان ضروری بوده و افزایش جمعیت و تغییر الگو‌های مصرف آب در کنار کاهش منابع آبی، کیفیت منابع آب را با تهدید‌هایی مواجه کرده است که در صورت عدم مدیریت علمی و اصولی سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

وی اضافه کرد: باید به مردم این موضوع با عناوین مختلف گفته شود که ایران با میانگین بارش ۲۵۰ میلی متر جزو مناطق خشک و نیمه خشک جهان است و باید در مصرف آب در کشور صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد آب مصرفی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و باید با تنظیم قوانین بازدارنده مناسب و با رفع سوء مدیریت‌ها در این بخش به ارتقا و مدیریت سطح کیفی و کمی منابع آبی اقدام شود.

فرماندار سلماس نیز در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان به لحاظ گستردگی و دارا بودن زمین‌های مستعد به عنوان قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود افزود: با مدیریت صحیح و استفاده بهینه از منابع آب شاهد رشد بیش از پیش کشاورزی منطقه خواهیم بود.
مرتضی اصغری همچنین با اشاره به مشکل کم آبی گفت: شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان نسبت به برداشت و مصرف ناصحیح آب حساسیت بیش از اندازه دارد و سعی می‌کنیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها از هدر رفت آب جلوگیری کنم.

وی گفت:امیدوارم با همکاری و کمک اداراتی نظیر منابع طبیعی، جهاد کشاورزی بتوانیم میزان بهره وری در استفاده از منابع آبی شهرستان را افزایش دهیم و به این وضعیت بهبود ببخشیم.

در این آیین با تقدیر از حسن سیدی مدیر اسبق امور آب سلماس، کیومرث جهانگرد بعنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری آیین معارفه مدیر جدید امور آب سلماس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.