سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردین: افزایش شدید قاچاق مواد مخدر به داخل زندان‌ها در انگلیس

روزنامه گاردین در گزارشی اختصاصی نوشت شمار فزاینده‌ای از ماموران زندان در انگلیس مواد مخدر و وسائل ممنوع به داخل زندان‌ها قاچاق می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه گاردین چاپ انگلیس در گزارشی اختصاصی نوشت: طبق ارقام وزارت دادگستری انگلیس، صد‌ها تن از ماموران زندان‌ها در این کشور به علت عبور دادن قاچاقی وسایل و مواد ممنوع مانند سلاح، گوشی‌های همراه و مواد مخدر به داخل زندان‌ها اخراج یا تنبیه شده اند.

شمار کارکنانی که در ارتباط با عملیات قاچاق به داخل زندان‌ها در انگلیس و ولز شناسایی شده اند، طی شش سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است و ۳۴۱ تن از آن‌ها برکنار، اخراج یا محکوم شده یا از سوی پلیس اخطار گرفته اند. شمار این تخلفات در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۲ به ترتیب ۷۱ و ۴۵ مورد بود.

سطح فزاینده فساد کارکنان زندان‌ها، جدیدترین مانع در طیف طولانی موانع پیش روی دولت انگلیس در بحران رو به تشدید زندان‌ها در میان سطح بی سابقه خشونت، خودکشی و ضبط مواد مخدر است که فعالان اجتماعی علت آن را برنامه ریاضت اقتصادی و اتکاء به زندان در برخورد با جرائم می‌دانند.

هفته گذشته گاردین فاش کرد صد‌ها تن از کارکنان مجرب در سمت‌های مهم در زندان‌ها کارشان را ترک کرده اند و با وجود تلاش اخیر برای جذب نیرو و افزودن ۲۵۰۰ تن به شمار ماموران زندان، جدیدترین ارقام نشان می‌دهد هنوز شمار ماموران عملیاتی زندان‌ها ۶۸۰۰ تن کمتر از سال ۲۰۱۰ است که معادل یک پنجم نیروی کار زندان‌ها است.

طبق گزارش بازرس ویژه زندان‌ها که در ماه ژوئیه منتشر شد، مسئولان زندان وندزورث در لندن که شلوغ‌ترین زندان انگلیس است، به علت کمبود نیرو استفاده از دوربین‌های مداربسته و اسکنر‌های تفتیش بدن با اشعه ایکس را برای تشخیص هر نوع قاچاق متوقف کرده اند.

اندی کوک، مدیر مرکز عدالت اجتماعی این ارقام را بسیار نگران کننده خواند و از دولت خواست در همه زندان‌ها از اسکنر‌های بدن استفاده کند.

وی افزود: زندان‌های انگلیس گرفتار بحرانند و وزرای دولت باید کاری انجام دهند. مواد مخدر کانون این بحران است و به خشونت و خودکشی دامن می‌زند و احتمال کنترل و بهبود وضعیت زندان‌ها را کاملا تضعیف می‌کند.

سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۱۹ بار در زندان‌های انگلیس و ولز مواد مخدر پیدا شد که بطور متوسط بیش از ۳۵ مورد در هر روز می‌شود. این رقم از سال ۲۰۱۴ و پس از چند سال ثبات نسبی سه برابر شده است بطوریکه برخی قاچاقچیان به فناوری‌هایی از قبیل اشیاء پرنده کنترل از راه دور برای تحویل کالا متوسل می‌شوند. به گفته انجمن ماموران زندان، ارزش بازار مواد مخدر در زندان‌های انگلیس ۱۰۰ میلیون پوند برآورد می‌شود. این‌ها علاوه بر قاچاق وسائل دیگر از قبیل گوشی همراه، دوربین، وسایل ضبط صوت و هر نوع سلاح یا مهمات است.

کارشناسان شرایط بسیار نامناسب زندان‌ها را علت این امر می‌دانند و خواستار افزایش بودجه زندان‌ها و نیز فراهم کردن زمینه مشارکت زندانیان در فعالیت‌های سازنده شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.