فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا قادر به گشت‌زنی در آب‌های منطقه‌ای خود نیست.

مقام سابق نیروی دریایی انگلیس: لندن پس از برکسیت قادر به محافظت از آب‌های خود نخواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام سابق نیروی دریایی انگلیس اعلام کرد رویارویی اخیر ماهیگیران انگلیسی و فرانسوی نشان از آن دارد که لندن قادر به محافظت از آب‌های منطقه‌ای خود نیست و برای گشت‌زنی در این آب‌ها به اندازه کافی کشتی ندارد.

دریادار لرد وست، فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس افزود لندن پس از برکسیت قادر به گشت‌زنی در آب‌های منطقه‌ای خود نیست و رویارویی بین ماهیگیران انگلیسی و فرانسوی نشان از ناکافی بودن کشتی‌های انگلیسی برای گشت‌زنی در آب‌های این کشور دارد.

لرد وست در نامه ای به روزنامه دیلی تلگراف نوشت آشکار است که برای گشت‌زنی در آب‌های منطقه‌ای کشور و منطقه اقتصادی انحصاری خود به اندازه کافی کشتی در اختیار نداریم.


بیشتر بخوانید// ترزا می: برگزاری همه‌پرسی دوم درباره برکسیت خیانت آشکار به دموکراسی انگلیس است


هنگامیکه انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود مسئول گشت زنی در منطقه اقتصادی انحصاری خود خواهد شد و در این مسئولیت با دیگر اعضای اتحادیه اروپا شریک نخواهد بود.

در چارچوب توافقات کنونی همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امکان دسترسی آزادانه به آب‌های منطقه‌ای یکدیگر را تا شعاع بیش از 12 مایلی از ساحل دارند. پس از برکسیت درباره دسترسی به آب‌های منطقه‌ای باید گفتگوهایی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار