پس از اعلام کاخ سفید مبنی بر سفر دونالد ترامپ به ایرلند، مردم این کشور به فکر برگزاری تظاهرات گسترده علیه رئیس‌جمهور آمریکا افتاده‌اند.

برگزاری تظاهرات ضد ترامپ در سفر آتی رئیس جمهور آمریکا به ایرلندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به ایرلند، مردم این کشور قصد دارند تظاهراتی را علیه وی برگزار کنند. تنها یک روز پس از آنکه کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد دونالد ترامپ در سفر خود به اروپا از ایرلند هم دیدار خواهد کرد، رهبر «حزب سبز ایرلند» با انتشار پیامی در صفحه فیسبوک خود از مردم خواست برای نشان دادن این که سیاست های مخرب و ناشی از نفرت ترامپ در این کشور جایگاهی ندارد، تظاهرات کنند.

تا اواخر روز گذشته (شنبه) بیش از 4000 نفر اعلام کردند در این تظاهرات شرکت می کنند و بیش از 18000 نفر دیگر هم اعلام کردند علاقه دارند در این تظاهرات شرکت کنند.

در این پیام نوشته شده بود: «سیاست های دولت دونالد ترامپ سیاره ما را نابود می کند، نظم بین المللی را بی ثبات می کند و کشور را به سمت نژادپرستی، بدبختی، نفرت و بیگانه هراسی سوق می دهد. سیاست های دونالد ترامپ با ارزش های مردم ایرلند همخوانی ندارد. ما باید به او و جهان نشان دهیم که این شخص (ترامپ) انسان نرمالی نیست. نجابت، یکپارچگی و سیاست های مبتنی بر واقعیت همچنان وجود داشته و ارزش دفاع کردن دارند.»

در بخش دیگری از این پیام از دولت ایرلند درخواست شده بود که یا سفر دونالد ترامپ به این کشور را لغو کند و یا به مردم ایرلند اجازه برگزاری تظاهرات گسترده دهد.

ایمون ریان، رهبر حزب سبز ایرلند این پیام را در صفحه توییتر خود هم به اشتراک گذاشت.

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که دونالد ترامپ در سفر اروپایی خود از 4 کشور بازدید می کند که این کشورها شامل ایرلند، فرانسه، کلمبیا و آرژانتین است. دونالد ترامپ پیشتر در سفر خود به انگلیس با اعتراضات گسترده ای از سوی مردم این کشور روبرو شد. مردم انگلیس برای تحقیر رئیس جمهور آمریکا یک بالن غول پیکر نارنجی رنگ را در آسمان لندن به پرواز درآوردند. دونالد ترامپ پس از به پرواز درآمدن این بالن اعلام کرده بود که به دلیل این اعتراضات در لندن، احساس ناراحتی کرده است. هم اکنون بالن بچه ترامپ توجه دیگر کشورها را هم به خود جلب کرده است و یک فعال اهل نیوجرسی پیشتر اعلام کرد قصد دارد این بالن را نزدیک زمین گلف ترامپ در بدمینستر به پرواز درآورد. فعالان استرالیایی هم قصد دارند در سفر آتی ترامپ از این بالن استفاده کنند.

انتهای پیام/

برگزاری تظاهرات ضد ترامپ در سفر آتی رئیس جمهور آمریکا به ایرلند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار