سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فرهنگی دانشگاه تهران مطرح کرد؛

برگزاری کنفرانس جامعه و محیط زیست در سایه بی‌توجهی مسئولان

سرسنگی درباره کنفرانس جامعه و محیط‌ زیست گفت: درحالی که این کنفرانس بازدهی بالایی داشت اما مسئولان به آن توجهی نکردند.

به گزارش خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در حاشیه برگزاری کنفرانس

بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست و در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری این کنفرانس کار بسیار بزرگی بوده است، البته مورد مهرورزی قرار نگرفتیم.

وی با اشاره به عملکرد سازمان‌های مختلف برای برگزاری این مراسم گفت: انتظاری که از سازمان‌ها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف برای همکاری جهت برگزاری این کنفرانس داشتیم، صورت نگرفته است؛ همچنین تعدادی از میهمانان این کنفرانس به دلیل اهمال صورت‌گرفته از سوی وزارت خارجه نتوانستند در این کنفرانس حضور پیدا کنند؛ از آن‌ها توقع داشتیم که کمک بیشتری به دانشگاه تهران برای برگزاری این کنفرانس داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اضافه کرد: در شرایطی که همه دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شده است، دانشگاه تهران با همه بی‌پولی و سختی‌های خاص خود کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط زیست را برگزار کرد و حداقل انتظارمان از سازمان‌ها و نهاد‌های زیربط در این موضوع آن بود که وظیفه خود را به خوبی انجام دهند تا بتوانیم این رخداد بین‌المللی را با بهترین کیفیت برگزار کنیم، هرچند که این کمک فقط کمک مالی نیست.

سرسنگی درباره مهمانانی که نتوانستند به کنفرانس بیایند گفت: با آن‌که بخش عمده‌ای از مهمانان به کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست آمده‌اند، اما ۳۰ نفر از آن‌ها به دلایل مختلف نتوانستند به ایران سفر کنند.

برنامه مهمانان خارجی کنفرانس جامعه و محیط زیست

وی گفت: کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست به دلیل بررسی موضوعات جامعه از زوایای مختلف و همچنین  وظایفی که  مردم در قبال محیط‌زیست مسئله دارند بسیار مهمی است و امیدواریم نتایج آن برای کشورمان مثمرثمر باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه مهمانان کنفرانس جامعه و محیط زیست اظهار کرد: میهمانان بین‌المللی این کنفرانس فردا جهت بازدید از شهر تهران اقداماتی را خواهند داشت همچنین کارگاه‌هایی هم در مدرسه بین‌المللی تابستانی دانشگاه تهران برای این افراد برگزار خواهد شد و از روز سه‌شنبه سفر‌هایی به بخش‌های مختلف کشور ازجمله کاشان، اصفهان، سمنان، گلستان و مشهد خواهند داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم ظرف یکی، دو روز آینده بتوانیم مشکلات ورود به ۳۰ میهمان خارجی خود را  حل کنیم؛ بهتر بود وزارت خارجه برای صدور ویزا و هماهنگی‌های لازم کمک‌های بیشتری انجام می‌داد. این در حالی است که قبل از برگزاری کنفرانس ۱۰۰ میهمان خارجی را از حدود ۴ هزار درخواست صورت‌گرفته پذیرش کرده بودیم که تاکنون فقط ۷۰ میهمان خارجی در این کنفرانس حضور پیدا کرده‌اند، اما با تمام مشکلات فراوان قرار است این مدرسه تابستانی تا ۱۹ شهریور ادامه داشته باشد.

سرسنگی با بیان اینکه امیدواریم این مدرسه بین‌المللی در دانشگاه تهران نهادینه شود، گفت: امیدواریم سال آینده تعداد بیشتری از دانشجویان بین‌المللی در این کنفرانس حضور داشته باشند ، اما برگزاری چنین کنفرانس‌هایی نیازمند همکاری سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط است و دانشگاه تهران به تنهایی توانایی مدیریت این موضوع را ندارد و بهتر است وزارت علوم، وزارت خارجه و سایر نهاد‌های مرتبط توجه بیشتری به چنین کنفرانس‌های بین‌المللی داشته باشند و اهمیت بیشتری به آن بدهند.

برگزاری کنفرانس جامعه و محیط زیست با هزینه‌ای کم و بازدهی بالا 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از  حضور نداشتن برخی مسئولان دولتی در این کنفرانس بین‌المللی انتقاد کرد و افزود: حضور ۱۰۰ میهمان خارجی در جمهوری اسلامی ایران نکته مهمی است و نمی‌دانم چه برنامه‌ای مهم‌تر از این می‌تواند برای مدیران و مسئولان وجود داشته باشد و جای خالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونان وی در این کنفرانس خالی بود و امیدوارم سال آینده مهربانی بیشتری نسبت به چنین برنامه‌های دانشجویی داشته باشند.

وی بیان کرد:‌کار دانشجویان دانشگاه تهران و انجمن‌های علمی آن  برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست بسیار ارزشمند است و اگر قرار بود بخش دولتی این کار را انجام دهد قطعاً یا نمی‌توانست و یا میلیارد‌ها تومان بودجه طلب می‌کرد.

سرسنگی با بیان اینکه برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست در مجموع فقط ۵ میلیون تومان از بودجه دولتی دانشگاه تهران استفاده شده است گفت:  بهتر بود که  چنین کنفرانسی با هزینه بسیار کم و بازدهی زیاد مورد حمایت بیشتر مسئولان واقع می‌شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.