سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 واشنگتن پست فاش کرد:

ترامپ بار دیگر به صورت خصوصی موضوع برکناری سشنز را مطرح کرد

چند منبع آگاه اعلام کردند رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگوی خصوصی با مشاوران خود موضوع برکناری دادستان کل را بار دیگر مطرح کرده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، کسی که هفته‌های اخیر به طور علنی و غیرعادی به جف سشنز، دادستان کل (و وزیر دادگستری آمریکا) حمله کرده، این ماه در گفتگو‌هایی با مشاوران و وکلای شخصی خود به صورت خصوصی موضوع برکناری وی را بار دیگر مطرح کرده است.

به گفته سه منبع آگاه، وکلای وی گفتند ترامپ را متقاعد کرده‌اند که در حال حاضر که تحقیقات ویژه و کنسولی درباره مداخله روسیه در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ در جریان است، چنین اقدامی انجام ندهد؛ اما شواهد نشان می‌دهد جمهوری‌خواهان سنا که مدت‌ها به ترامپ درباره برکناری سشنز اخطار دادند، اکنون به این مسئله رضایت داده‌اند که ترامپ ممکن است پس از انتخابات میان دوره‌ای نوامبر این کار را انجام دهد.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، و سارا ایسگور فلورز، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا، از اظهار نظر در این زمینه خودداری کردند.

واشنگتن‌پست نوشت: تهدیدات اخیر ترامپ عمق خصومت وی را نسبت به یکی از اولین حامیان سیاسی خود نشان می‌دهد؛ اما ترامپ گفته است سشنز سست‌پیمان بوده است و بار‌ها از وی به علت کنار کشیدن خود از تحقیقات درباره روسیه انتقاد کرده است، اقدامی که موجب شد سال گذشته راد روزنشتاین، معاون دادستان کل، تصمیم بگیرد رابرت اس مولر را به عنوان بازرس ویژه در این تحقیقات منصوب کند.

در ادامه این مطلب آمده است: اگر سشنز از وزارت دادگستری برود و مجلس سنا دادستان کل جدیدی را منصوب کند، آن فرد احتمالا نظارت بر این تحقیقات را بر عهده خواهد گرفت و همچنین این اختیار را خواهد داشت که کدام بخش از این تحقیقات در اختیار کنگره و عموم قرار بگیرد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، ترامپ دستکم دو بار در این ماه با مشاوران کاخ سفید و وکلایش درباره این «تحقیقات بی‌پایان» صحبت کرده و گفته است باید سشنز را که چنین جنجالی به پا کرده است، برکنار کند.

مشاوران کاخ سفید تلاش کرده‌اند ترامپ را متقاعد کنند که برکناری سشنز می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند. یک مقام بلندپایه کاخ سفید گفت هدف این است که این برکناری به تعویق بیافتد؛ زیرا مشاوران ترامپ معتقدند جلوگیری از آن امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.