دادستان پیشین آمریکا اعلام کرد اختلافات موجود میان رئیس‌جمهور و دادستان کل فعلی این کشور سبب تضعیف وجهه دونالد ترامپ می‌شود.

آلبرتو گونزالس: دشمنی ترامپ با سشنز وجه او را خراب می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، آلبرتو گونزالس، دادستان پیشین آمریکا اعلام کرد خصومت‌های ادامه‌دار میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور و جف سشنز، دادستان فعلی این کشور باعث تضعیف وجه ترامپ خواهد شد.

گونزالس در برنامه «فاکس نیوز ساندی» اعلام کرد: من در این باره نگران هستم، زیرا رئیس جمهور در راس قوه مجریه است و این اختیار را دارد که هر زمان بخواهد دادستان کل را از کار برکنار کند و در نتیجه اینکار به تداوم انتقادات از او منجر و باعث ضعیف به نظر رسیدن رئیس جمهور خواهد شد.

اظهارات دادستان سابق آمریکا چند روز پس از آن صورت گرفت که ترامپ در مصاحبه با برنامه «فاکس اند فرندز» سشنز را مورد انتقاد قرار داد. در آن مصاحبه، ترامپ از سشنز به عنوان دادستانی یاد کرد که هیچگاه کنترل وزارت دادگستری را در اختیار نداشته است.

گونزالس درباره اظهارات ترامپ گفت: اینکه وزارت دادگستری خارج از کنترل است، اتهامی بسیار جدی است. دادستان کل زمان جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا اعلام کرد که سشنز تاکنون با انتقادات بسیاری از سوی کاخ سفید مواجه بوده است.

هفته گذشته دادستان کل آمریکا در واکنش به اظهارات ترامپ یکی از سخت‌ترین انتقادات خود از رئیس جمهور، از زمان پیوستن به کابینه او را مطرح کرد. سشنز اعلام کرد: تا زمانیکه من دادستان کل هستم اقدامات وزارت دادگستری تحت تاثیرملاحظات سیاسی قرار نخواهد گرفت. من بالاترین استانداردها را در وزارت دادگستری می‌خواهم و جایی که چنین استانداردهایی اجرا نشود، اقدام خواهم کرد و هیچ کشوری بازرسان و دادستان‌هایی به خوبی آمریکا ندارد.

گونزالس واکنش سشنز به اظهارات ترامپ را مناسب ارزیابی و تاکید کرد بسیار مهم است که دادستان کل به مردم آمریکا اطمینان داده و به رئیس جمهور بگوید که او کنترل وزارت دادگستری را در اختیار دارد و این وزارتخانه در مسیری که باید در حال فعالیت است. همچنین ترامپ به عنوان رئیس جمهور حق انتقاد کردن درباره مقامات کابینه خود را دارد اما به اعتقاد من انجام اینکار به صورت خصوصی نسبت به اعلان عمومی آن موثرتر خواهد بود. زیرا این کار باعث  خراب کردن وجهه وزارت دادگستری و دادستان کل خواهد شد.

ترامپ بارها سشنز و وزارت دادگستری آمریکا را بر سر تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016، مورد انتقاد قرار داده است.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار