سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آمریکا به دنبال زورگویی جدید علیه ملت ایران است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهارمحال و بختیاری گفت: آمریکا به دنبال زورگویی جدید علیه ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه امروز دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما در چهارمحال و بختیاری، با تبریک و گرامیداشت سالروز میلاد باسعادت حضرت امام هادی (ع) و هفته دولت گفت: آمریکا قصد زورگویی جدید علیه ملت ایران را دارد.

وی افزود: استکبار جهانی این دسیسه جدید را از طریق تشدید فشار و محاصره اقتصادی، تحریم، قطع تجارت بین المللی و جلوگیری از فروش نفت دنبال می‌کند.

رضایی تصریح کرد: دشمن امروز بر اساس افکار و محاسبات مادی گرایانه به دنبال جنگ اقتصادی برای مصاف با انقلاب اسلامی است، اما این بار هم اشتباهات قبلی خود مانند بحث امنیتی و شورش منافقین و تشویق و حمایت صدام برای جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را تکرار می‌کند.

وی اضافه کرد: بر خلاف تصور دشمن، امروزه پیشرفت‌ها و تحولات اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی کمتر از حوزه‌های دفاعی و امنیتی نیست و به همین دلیل آمریکا و هم پیمانانش در توطئه جدید نیز با شکست سنگین مواجه خواهند شد.

قیام علیه توطئه و تهدیدات اقتصادی دشمن با شعار «ما می توانیم»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در شرایط کنونی باید همه مردم و مسئولان نظام اسلامی با شعار «ما می‌توانیم» و با عزم ملی به میدان بیایند و علیه توطئه، تهدیدات و زورگویی غیر قانونی دشمن در صحنه اقتصادی قیام کنند.

رضایی ادامه داد: جوانان ایرانی دارای توان بالای پیشرفت و ابتکار در عرصه‌های مختلف علم، فناوری، کشاورزی، صنعت و تجارت هستند که باید با اتکا به این توان داخلی، تهدید تحریم‌ها را به فرصتی برای شکوفایی اقتصادی تبدیل کرد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند تجارت منطقه‌ای ایران با ۱۵ کشور هم مرز خود را محدود کند گفت: گسترش بازار‌های داخلی و تجارت منطقه‌ای و همچنین داد و ستد با بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک در کشور‌های مختلف، از راهکار‌های جبران محدودیت حضور در بازار‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بین المللی است.

رضایی با بیان اینکه امروزه نقدینگی بالا در کشور عامل اخلال در بازار سکه و ارز می‌باشد افزود: این نقدینگی بایستی به سمت سرمایه گذاری و تولید هدایت شود.

وی در ادامه اظهار داشت: صدا و سیما وظیفه سنگینی در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن دارد و می‌تواند با انعکاس دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، مطالبات و مشکلات مردمی و پاسخ مسئولان، زمینه سازی برای استفاده از ثروت‌ها، منابع و ظرفیت‌های طبیعی و افزایش کارآفرینی، و کمک به رفع موانع توسعه و معرفی دست‌های پشت پرده آن، در راستای امیدآفرینی و اعتمادسازی در جامعه و تقویت روحیه و ترغیب مسئولان، دولتمردان و مردم به ویژه جوانان برای جهاد اقتصادی و خنثی سازی تهدیدات استکبار جهانی موثر باشد.

رضایی همچنین با اشاره به سابقه درخشان چهارمحال و بختیاری در دوره‌های مختلف تاریخی یادآور شد: ایستادگی در برابر استبداد، احیای مشروطیت و نقش آفرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس از افتخارات مردم آزاده این استان به شمار می‌رود.

گفتنی است: بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های رسانه ملی با شعار «شبکه‌های استانی، چهل سال پایداری، پیشرفت و افتخار» از شنبه گذشته ۳ شهریور ۹۷ به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در منطقه گردشگری تالاب چغاخور بروجن آغاز شد و تا ساعتی دیگر با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان می‎دهد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.