معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس، از ۱۳۰ مستند با موضوع مدافعان حرم در کشور رونمایی می‌شود.

۱۳۰ مستند با موضوع مدافعان حرم رونمایی می شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی دارابی معاون امور استان‎های رسانه ملی، شامگاه امروز دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این دوره از جشنواره، ۱۰ هزار و ۲۶ اثر رسانه‌ای در حوزه‌های شش گانه خبر، سیما، رادیو، موسیقی، پژوهش و فضای مجازی، زیر نظر ۱۲۸ داور و ارزیاب با هم رقابت کردند.

وی با بیان افزایش حدود ۵ برابری این آثار در مقایسه با دوره گذشته گفت: ۲۴ ساعته شدن پخش ۱۹ شبکه استانی و ارتقای کمی و کیفی تولیدات و محصولات رسانه‌ای مراکز از دلایل این رشد می‌باشد.

دارابی یادآور شد: در جشنواره سال قبل به میزبانی استان کردستان، ۲ هزار و ۶۰۰ اثر از مراکز استان‌ها به رقابت پرداختند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۵۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سطح بین المللی، ملی و استانی با ۳۵ زبان فراملی و لهجه‌ها و گویش‌های محلی افزود: از دوره بیست و چهارم در سال ۱۳۹۹، بخش بین الملل هم به این جشنواره تولیدات رسانه ملی افزوده خواهد شد.

رویکردهای برنامه‎سازی در صدا و سیما

معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به رویکرد‌های برنامه سازی در این سازمان گفت: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۳۰ مستند با موضوع مدافعان حرم رونمایی می‌شود.
دارابی با اشاره به برنامه‌های رسانه ملی پیرامون چهل سالگی انقلاب اسلامی و معرفی دستاورد‌های نظام اسلامی افزود: امسال در این راستا مستند ۴۰ کوثر با موضوع زنان نخبه و فعال در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و کارآفرینی، و مستند ۴۰ حکیم که با همکاری و به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده و روایتگر زندگی ۴۰ پزشک فعال در حوزه خدمات رسانی به مناطق محروم است، رونمایی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ضمن معرفی و تجلیل از پیشکسوتان مبارزات انقلابی، در راستای شعار سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، ۴۰ نفر از کارآفرینان و مبلغان کسب و کار در کشور معرفی و تقدیر خواهند شد.

خراسان شمالی میزبان بیست و دومین جشنواره تولیدات صدا و سیما

دارابی در ادامه با تشکر از میربانی موفق جشنواره بیست و یکم از سوی چهارمحال و بختیاری گفت: بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها نیز سال آینده و به میزبانی استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار خواهد شد.

وی، افزایش رقابت برای جهش کمی و کیفی در خلق آثار و تولیدات رسانه ای، استفاده از فناوری‌های جدید و تبادل تجربیات و دانش تخصصی را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد.

گفتنی است: بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های رسانه ملی با شعار «شبکه‌های استانی، چهل سال پایداری، پیشرفت و افتخار» از شنبه گذشته ۳ شهریور ۹۷ به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در منطقه گردشگری تالاب چغاخور بروجن آغاز شد و تا ساعتی دیگر با معرفی و تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان می‎دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار