سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص 50 ميليارد ريال اعتبار به بخش کشاورزی استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی کشور به بخش کشاورزی استان سمنان تخصیص یافته که ۳۰ میلیارد ریال از آن برای شرق استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: تاکنون ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ادوات و دستگاه‌های کشاورزی استان تخصیص یافته که این رقم برای سال جاری کافی نیست.

وی اظهارداشت: این اعتبار با عنوان تسهیلات با بهره ۱۸ درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که پیش بینی می‌شود به دلیل سود بالا مورد استقبال قرار نگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان تصریح کرد: با توجه به منابع آبی موجود در استان، امکان توسعه سطح زیر کشت وجود ندارد و باید تمرکز بر اصلاح روش‌های سنتی و تغییر الگوی کشت باشد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی امسال ۸۰ درصد زمین‌های کشاورزی در بهار به موقع کشت شد، ابراز داشت: کشت به موقع و اندازه آبیاری، در میزان باردهی و بهره وری محصولات به خصوص غلات نقش دارد.

میرعماد ادامه داد: درسال زراعی ۹۷-۹۸ علاوه بر رعایت زمان بندی کشت، تمامی بذر‌ها و کود‌های مورد نیاز کشاورزان در استان سمنان نیز به موقع و به اندازه کافی توزیع می‌شود و اکنون در انبار‌ها کود شیمیایی به میزان کافی موجود است.

وی عنوان کرد: در ۲ سال گذشته، بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و پیگیری‌های دولت تدبیر و امید به بیش از یک هزار واحد کشاورزی استان سمنان تسهیلات مختلف پرداخت شد که این امر تاثیر بسزایی در اشتغالزایی خواهد داشت.

انتهای پیام / گ

افزايش اعتبارات نوسازی ماشين آلات کشاورزی سمنان ضروری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.