سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرهنگی:

کارآفرینان، سرداران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند

مدیر کل دفتر توسعه کار آفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کار گفت: در شرایط فعلی ما در کشور درگیر یک جنگ اقتصادی است و کارآفرینان برتر سرداران خط مقدم این جنگ هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحیم سرهنگی مدیر کل دفتر توسعه کار آفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کار صبح امروز (دوشنبه) در دوازدهمین جشنواره ملی کارآفرینان برتر گزارشی در خصوص این جشنواره ارائه داد.

وی گفت: در شرایط فعلی ما در کشور درگیر یک جنگ اقتصادی است و کارآفرینان برتر سرداران خط مقدم این جنگ هستند.

مدیر کل دفتر توسعه کار آفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کار تصریح کرد:  افراد متخصص بسیاری درگیر انتخاب کارآفرینان برتر بودند و در این انتخاب شاخص های مختلفی از جمله ملاحظات محیط زیستی و مسئولیت های اجتماعی و نیروی انسانی دخالت داشتند.

وی افزود: این جشنواره دو هدف اساسی دارد که هدف اصلی این جشنواره شناسایی کارآفرینان برتر و معرفی آنها به عنوان الگو برای برای جامعه است. هدف دوم این جشنواره الگوسازی برای جوانان است و این جشنواره به اصطلاح جشنواره امید برای جوانان است.

مدیر کل دفتر توسعه کار آفرینی و بهره وری نیروی کار وزارت کار با بیان اینکه در تمام دنیا برای تدوین الگوهای کسب و کار و مدیریت از تجربیات های موفق و شکست های کسب و کار استفاده می کنند، گفت: ما توانستیم در کشور الگوهای موفق را شناسایی کنیم تا بتوانیم از تجربیات آنان در دانشگاه ها استفاده کنیم.

سرهنگی عنوان کرد: در کارآفرینی شاخص هایی مانند تشخیص فرصت، ریسک پذیری ، بازار بین المللی و پشتیبانی فرهنگی ملاک کار است.

وی با بیان اینکه برای کم‌کردن ریسک پذیری در کارآفرینی سیاست های مختلفی وجود دارد، ادامه داد: یکی از آن سیاست ها پذیرش ریسک از لحاظ روانی برای جامعه است که با معرفی کارآفرینان برتر می توان این ریسک را کم کرد.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال ۹۶ ثبت نام از کارآفرینان را آغاز کردیم، گفت: ۶ هزار و ۱۵۸ نفر در مرحله اول ثبت نام کردند که ۸۰ درصد این افراد مرد و ۲۰ درصد آن زن بودند و افراد برتر به مرحله دوم راه پیدا کردند.

سرهنگی ادامه داد: ۴ هزار طرح‌کارآفرینی پیش گام شناسایی شدند؛ از بین آنها ۴۹ طرح در مرحله بعد انتخاب شدند که شاخصه‌های مختلفی از جمله رشد بالای ۲۰ درصد را داشتند که در نهایت ۱۰ طرح نهایی انتخاب شدند. همچنین از ۱۶۷ کارآفرین در استان های کشور، ۹ کارآفرین برتر معرفی شدند. 

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های این جشنواره، چندین مرحله ای بودن آن است که با همکاری وزارت خانه های مختلف انجام شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.