سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رخدادهای لرزه‌ای در هفته گذشته؛

بزرگترین زلزله هفته در زاهدان/ ثبت ۵۶ زمین لرزه در کشور

زلزله‌ای به بزرگی ۴/۹ ریشتری به عمق ۱۱ کیلومتری در زاهدان، استان سیستان و بلوچستان رخ داد که بزرگترین زلزله هفته محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بر اساس داده‌های ثبت شده در مرکز لرزه نگاری کشور، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله های رخ داده در کشور  را از 20 تا روز 25 مردادماه را به اطلاع می رسانیم، تعداد 43 زلزله در این فاصله به ثبت رسیده است.

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

 شنبه 20 مرداد ماه

در فارغان استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگی  3.6 ریشتر در عمق 7 کیلومتر رخ داده است، دلوار استان بوشهر را زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 6 کیلومتر لرزاند، در خوی استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق ده کیلومتر گزارش شده است.

در علی آباد استان گلستان زلزله ای به بزرگی 3.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به وقوع پیوسته است آخرین زلزله امروز در سومار استان کرمانشاه به بزرگی 3.7 ریشتر در عمق 9 کیلومتر بوده است.


بیشتر بخوانید: توصيه های ايمنی اورژانس برای زمان زلزله


 یکشنبه 21 مرداد ماه

در مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق  12 کیلومتر رخ داده است؛ امیریه استان سمنان زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر تجربه کرده است؛ اوز استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 11 کیلومتر را تجربه کرده است.

در سالند استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 12 کیلومتر رخ داده است؛ سردشت استان آذربایجان غربی را زلزله‌ای به بزرگی 3.5 ریشتر در عمق 9 کیلومتر لرزاند. در مهران استان ایلام زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 11 کیلومتر  گزارش شده است، نصرت‌آباد استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 12 کیلومتر تجربه کرده است.

در سرعین استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در  عمق 6 کیلومتر رخ داده است، سومار استان  کرمانشاه را  زلزله‌ای به بزرگی 2.8 ریشتر در عمق  8 کیلومتر لرزاند، در خنج استان فارس زلزله‌ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 20 کیلومتر رخ داده است.

رابر استان کرمان را زلزله‌ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 16 کیلومتر لرزاند، سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 10 کیلومتر تجربه کرد.


بیشتر بخوانید: نکات طلایی پس از وقوع زلزله که جانتان را نجات می‌دهد


 دو‌شنبه 22 مرداد ماه

در لالی استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی 3.4 در عمق 14 کیلومتر رخ داده است، در امیریه استان سمنان   زلزله‌ای به بزرگی 3.4 ریشتر در عمق 7 کیلومتر به وقوع پیوسته است، در  لنده استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگی 4 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به  ثبت رسیده است؛ زلزله دیگر این استان به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 8 کیلومتر بوده است .

در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتر  رخ داده است زلزله دیگر این استان به بزرگی 3 ریشتر در عمق 12 کیلومتر بوده است؛ در   سر پل ذهاب استان  کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 3.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتر به ثبت رسیده است، در دو گنبدان استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله ای به بزرگی 2.7 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است.

در رامشیر استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 10 کیلومتر به ثبت رسیده است، زلزله آخر این روز در دوبرجی در استان فارس به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 8 کیلومتر بوده است.

 سه‌شنبه 23 مرداد ماه

در سی‌سخت استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 10 کیلومتر رخ داده است در کنگاور استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 3.1 ریشتر در عمق 7 کیلومتر رخ داده است؛ در سرگز استان  هرمزگان زلزله ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 14 کیلومتر گزارش شده است.

در شبانکاره استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 9 کیلومتر ثبت شده است، آخرین زلزله این روز در  سردشت استان آذربایجان غربی زلزله ای به بزرگی 2.6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.


بیشتر بخوانید: آیا احتمال زلزله ۷ ریشتری گسل شمال تهران دو برابر شده است؟


 چهارشنبه 24 مرداد ماه

در شبانکاره استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی 2/8 ریشتر در عمق 10 کیلومتر گزارش شده است، در هجدک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2/5 ریشتر در عمق 12 کیلومتر به وقوع پیوسته است، زلزله دیگر این استان به بزرگی 2/6 ریشتر در عمق 10 کیلومتر بوده است.

در شبانکاره استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی 2/7 ریشتر در عمق 12 کیلومتر به ثبت رسیده است؛ در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگی 3/9 در عمق 8 کیلومتر گزارش شده است. در شبانکاره استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی 3 ریشتر در عمق 11 کیلومتر ثبت شده است.

در رباط قره بیل استان خراسان شمالی زلزله ای به بزرگی 2.5 ریشتر در عمق 11 کیلومتر ثبت شده است در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی 2/8 ریشتر در عمق 7 کیلومتر گزارش شده است ، در شادگان استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگی 3.8 ریشتر در عمق 20 کیلومتر گزارش شده است.

در قلندرآباد استان خراسان رضوى زلزله اى به بزرگى ٢/٨ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است.

پنج شنبه 25 مردادماه

در تازه آباد استان كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٣/٥ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به وقوع پيوسته است؛ در ساغند استان يزد زلزله اى به بزرگى ٢/٦ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به ثبت رسيده است، در حميديه استان خورستان زلزله اى به بزرگى ٣/٥ ريشتر در عمق ٢٤ كيلومتر رخ داده است. 

در ليلك استان كهگيلويه و بوير احمد زلزله اى ٣/٧ ريشتر در عمق ٢٢ كيلومتر رخ داده است؛ در برازجان استان بوشهر زلزله اى به بزرگى ٢/٦ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به ثبت رسيده است، نهبندان استان خراسان جنوبى را زلزله اى به بزرگى ٣/٤ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر رخ داده است.

در تازه آباد استان كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٣/٤ ريشتر در عمق ٨ كيلومتر گزارش شده است؛ در كلاته خيج استان سمنان زلزله اى به بزرگى ٤/٧ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به ثبت رسيده است، مجن استان سمنان را زلزله اى به بزرگى ٣/٢ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به وقوع پيوسته است، در تازه آباد استان كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٢/٧ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به ثبت رسيده است. 

در سفيدسنگ استان خراسان رضوى زلزله اى به بزرگى ٣ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به ثبت رسيده است؛ در طبس استان خراسان رضوى زلزله اى به بزرگى ٣/٦ ريشتر در عمق ١٢ كيلومتر به وقوع پيوسته است، در كلاته خيج استان سمنان زلزله اى به بزرگى ٢/٦ ريشتر در عمق ١٠ كيلومتر به ثبت رسيده است، ازگله استان كرمانشاه زلزله اى به بزرگى ٢/٧ ريشتر در عمق ١٤ كيلومتر تجربه كرد.

انتهای پیام /

برچسب ها: زلزله ، اخبار علمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.