سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت نامناسب آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت : آسیب‌های اجتماعی در استان کرمانشاه وضعیت مناسبی ندارند .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گودرزی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: بیش از 100 زمین خاکی ورزشی در مناطق حاشیه ای و روستایی استان احداث می شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آسیب‌های اجتماعی در استان گفت: بخشی از این وضعیت نشات گرفته از آسیب های جنگ تحمیلی است.

گودرزی افزود : برخی آسیب ها از جمله بیکاری و حاشیه نشینی موجب تشدید آسیب‌های دیگر می شود و در این راستا باید همه آسیب ها با هم دیده شوند.

وی افزود: در حال حاضر227 هزار حاشیه نشین در کرمانشاه داریم که به لحاظ این شاخص با توجه به نسبت جمعیتی استان در رتبه دوم کشوری قرار داریم.

وی افزود: همچنین باتوجه به وجود 1200 هکتار بافت حاشیه از نظر وسعت این مناطق در جایگاه سوم کشور قرار داریم.

گودرزی با اشاره به وجود نگاه اجتماعی و مشارکت مردم در حل معضل این مناطق گفت: در حال حاضر در 10 محله حاشیه نشین شهر دفاتر تسهیل گری ایجاد شده و در این زمینه در سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه از اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی به استان خبر داد و افزود: قرار است بخشی از این اعتبار صرف خرید تجهیزات ورزشی برای مناطق حاشیه ای شود.

وی از احصاء 48 زمین خاکی جهت ایجاد زمین بازی در مناطق حاشیه ای خبر داد و افزود: از محل اعتبارات سال 97 نیز 60 زمین خاکی دیگر در مناطق روستایی استان جهت فعالیت های ورزشی تامین خواهد شد.

وی افزود: تلاش ما این است بتوانیم برای هر 500 خانوار یک زمین خاکی با یکسری امکانات ورزشی جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان تهیه کنیم.

گودرزی از اعتیاد به عنوان معضل دیگر استان یاد کرد و با بیان اینکه آمار دقیقی از معتادان استان در دست نیست، گفت: در یک طرح ضربتی 1135 معتاد متجاهر از سطح استان جمع آوری و به اردوگاه چشمه سفید منتقل شدند که در حال ساماندهی آنها هستیم.

وی در ادامه به کاهش هفت دهم درصدی طلاق در استان طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: این کاهش در حالیست که در کشور شاهد افزایش طلاق بوده ایم و نشان می دهد در استان اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی از نشاط اجتماعی به عنوان راهکاری برای مقابله با آسیب های اجتماعی نام برد و افزود: در حال حاضر در تمام شهرستانها و پارک های سطح استان برگزاری مراسم فرهنگی و شاد در دستور کار است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کاهش هفت دهم درصدی طلاق در استان کرمانشاه طی سال گذشته

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.