سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال کم مازندرانی ها از طرح های فاضلاب

میزان برخورداری از طرح های فاضلاب در مازندران بسیار پایین است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پرویز یزدان پناه معاون مهندسی توسعه آب و فاضلاب شهری مازندران در نشست با خبرنگاران جمعیت شهری تحت پوشش طرح های فاضلاب در مازندران را ۱۳ درصد عنوان کرد و گفت: در این بخش از میانگین کشوری پایین تر هستیم.

وی با بیان اینکه در شش شهر استان طرح فاضلاب اجرا و درحال بهره برداری است، افزود: جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهری، تامین و توزیع آب شرب و صنعت در محدوده قانونی شهری را از جمله وظایف آب و فاضلاب شهری است.

محمدرضا محمودی معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران نیز در این نشست به کمبود منابع آب زیرزمینی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود بارندگی و افزایش تقاضا به ویژه در ایام تعطیل و تابستان ، با کاهش ذخایر منابع آبی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه ۸۸ درصد منابع آب شرب مشترکین از طریق آبهای زیرزمینی تامین می شود، افزود: باید به سمت استفاده از آبهای سطحی پیش رویم.

محمودی بر لزوم کاهش و مدیریت مصرف آب تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف آب در استان ۱۸۷ لیتر نفر در روز و بالاتر از میزان و میانگین کشوری است، بنابراین با مدیریت مصرف، تغییر الگوی رفتاری و سبک زندگی و اجتناب از مصارف غیرضروری در حفظ و نگهداری از آب تلاش کنیم تا همه از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.

انتهای پیام/ م

پایین بودن استقبال از طرح های فاضلاب در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.