میزان مصرف آب در مازندران با وجود ثابت ماندن تعداد مشترکان به دلیل نبود مدیریت مصرف بخصوص در بخش خانگی ۷ درصدی افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ذبیح الله ذاکری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: میزان مصرف آب آشامیدنی در استان سه ماه نخست امسال با ثبت ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب در مقایسه با مدت مشابه، هفت درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مصرف روزانه آب در مناطق شهری استان پنج هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه است، افزود: این میزان آب آشامیدنی را ۶۰۷ هزار مشترک آب شهری با جمعیتی بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مصرف می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: علت اصلی افزایش میزان مصرف آب با وجود ثابت ماندن تعداد مشترکان، گرمای هوا و نبود مدیریت مصرف بخصوص در بخش خانگی است.

ذاکری افزود: ۲۸ درصد منابع آب آشامیدنی استان به دلیل فرسودگی و شکستگی خطوط توزیع هر سال هدر می‌رود.

وی گفت: ۱۵ درصد منابع آب آشامیدنی در این بخش هدر می‌رود و دیگری، عامل ظاهری که ۱۳ درصد از هدررفت آب در این بخش مربوط به سرقت آب، کنتور‌های خراب و مصرف غیر مجازاست.

هفت هزار کیلومتر خطوط توزیع آب آشامیدنی استان از هزار و ۷۰۰ کیلومتر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز به اصلاح و نوسازی دارد.
انتهای پیام/آ

افزایش مصرف آب شهرنشینان مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.