سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو :

تشدید نظارت‌ها بر دارو‌های بدون نسخه/ کمبود برند‌های خاص را کمبود دارو نمی‌دانیم

برندگی گفت: در شرایط آرامش به سر می‌بریم و کمبود برند را کمبود دارو نمی‌دانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بُرندگی‌ رئیس اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ با اشاره به نوسانات ارزی در داخل کشور گفت: نقش رسانه‌ها در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است و باید دانست که در همه دنیا کمبود وجود دارد اما همانطور که اگر در خانواده‌ای کمبو‌دی وجود داشته باشد پدر و مادر نمی‌گذارند التهاب به اعضای خانواده برسد ما هم نباید اجازه دهیم در جامعه به خصوص در حوزه دارو شاهد التهاب باشیم‌.

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد شرایط تأمین داروی بیماران بهتر شده است اما به دلیل جنگ‌های روانی در شرایط تحریم بیشتر درباره‌ کمبود دارو صحبت می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با اشاره به اخبار کمبود داروی وارفارین‌ گفت: درباره وارفارین‌ 2 ماه ذخیره دارویی داریم اما به دلیل التهاب‌های به وجود آمده مردم آرامش روانی ندارند.

 از التهاب و حرکات نمایشی پرهیز کنیم

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که در تحریم به سر می‌بریم باید توجه داشته باشیم که از ایجاد التهاب و حرکات نمایشی پرهیز کنیم‌.

رئیس اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: در صورتی می‌گوییم کمبود دارویی در بازار وجود دارد که ژنریک‌ آن یا نمونه داخلی دارو در بازار موجود نباشد ما کمبود برند‌ را کمبود نمی‌گوییم.

وی اظهار کرد: اکنون که داروها با ارز چهار هزار و 200 تومانی تولید می‌شوند مراقبت ما افزایش پیدا کرده است زیرا اگر دارویی از داخل کشور به آن طرف مرزها‌ برود امکان سود چند برابری وجود دارد.

رئیس اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو تصریح کرد: اکنون شرایط بحرانی است و در شرایط آرامش در حوزه دارو به سر می‌بریم.

وی ادامه داد: نظارت ما بر داروخانه‌ها وجود دارد‌ و در تلاش هستیم تا بر عرضه‌ داروهای بدون نسخه نیز در داروخانه‌ها نظارت کنیم‌.

بُرندگی‌ گفت: با کمک سامانه TTAC سازمان غذا و دارو توانسته‌ایم بر عرضه دارو و فروش آن به بیماران نظارت کنیم‌ و در سال گذشته بیمه‌ها 500 تا 600 میلیون دلار دارو را شناسایی کردند و نگذاشتند سرشان کلاه برود.

در حال تکمیل/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.