سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ماندگاری مسافران در خراسان شمالی

ستاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد نمایشگاه‌های دائمی و موقت صنایع دستی لازمه ماندگاری و افزایش تردد مسافران در استان خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی در آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در محل پارک بش قارداش بجنورد ، گفت: ایجاد نمایشگاه‌های دائم و موقت صنایع دستی لازمه ماندگاری و تردد مسافران و زائران امام رضا (ع) در شهرستان‌های مسیر تردد مسافران و زائران است.
وی افزود: از شورا‌های شهر‌هایی که در مسیر تردد زائران قرار دارند ، انتظار می‌رود زمین‌های مناسبی را برای احداث نمایشگاه‌های موقت و دائم صنایع دستی، به اداره کل میراث فرهنگی استان اختصاص دهند.
استاندار خراسان شمالی با بیان این که باید زمینه فروش صنایع دستی هنرمندان در استان فراهم شود ، گفت: این امر نیازمند تنظیم دستورالعملی مدون است که توسط سازمان میراث فرهنگی استان تهیه و در شهرستان‌ها اجرایی شود.
خباز با اشاره به این که بانوان خراسان شمالی با تولید آثار فاخر به اقتصاد خانواده خود کمک می‌کنند ، افزود: نبود محل دائم نمایشگاه صنایع دستی و میزان ماندگاری پایین زائران در استان را دو مشکل مسئولان در مسیر هنرنمایی بانوان در رشته صنایع دستی بیان کرد.
وی افزود: سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر به مشهد مقدس می‌روند که باید زمینه ماندگاری آن‌ها در استان فراهم شود.
حبیب یزادان پناه سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به حضور ۱۳۲ فعال صنایع دستی کشور در در هشتمین نمایشگاه صنایع دستی استان گفت: ۲۷ استان در هشتمین نمایشگاه صنایع دستی استان شرکت کردند که این آمار هشت سال قبل فقط ۱۷ غرفه بوده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال ۲۰۱۸ به عنوان سال چوب افزود: به همین مناسبت ۳۱ غرفه چوب در هشتمین نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی پیش بینی شده است.
یزدان پناه اظهار کرد: اکنون ۶۱ رشته فعال صنایع دستی در خراسان شمالی وجود دارد که چهار مورد آن در یونسکو به ثبت رسیده است.
سرپرست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از پیگیری این نهاد برای ثبت بجنورد با عنوان شهر سفره کردی و چادرشب در یونسکو خبر داد.
پزدان پناه گفت: در ۶ ماه گذشته مبلغ ۳۵ میلیارد ریال وام به متقاضیان رشته‌های صنایع دستی در استان پرداخت شده است.
انتهای پیام / ب

افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در خراسان شمالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.