سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستای ترویج ازدواج سالم انجام شد؛

آموزش بیش از 24 هزار جوان توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور جوانان از آموزش بیش از 24 هزار جوان توسط معاونت بهداشتی این دانشگاه در راستای ترویج ازدواج سالم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود رضا دهقانی، مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور جوانان در چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با محوریت ازدواج در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، به بیان برنامه های برگزار شده در سطح این دانشگاه در حوزه ازدواج و جوانان پرداخت و گفت: طی سال های اخیر، در بحث ازدواج و جوانان در سه حوزه ی معاونت بهداشتی، معاونت دانشجویی و فرهنگی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی فعالیت هایی خوبی صورت گرفته است.

وی، برگزاری جلسات مشاوره و جلسات آموزشی ازدواج سالم، کارگاه های آموزشی، همایش های ازدواج سالم در شهرستان ها، آموزش بیش از 24 هزار نفر از جوانان در راستای ازدواج سالم، توزیع و نشر تقریباً 12 هزار جلد کتاب مربوط به ازدواج سالم در بین جوانان، همکاری و تعامل نزدیک با دانشگاه های باهنر، فرهنگیان و دستگاههایی مثل هلال احمر، برپایی کمپین ازدواج در دانشگاه و سایر شهرستان ها در راستای حساس سازی جوانان در بحث ازدواج سالم، ارسال محتواهای آموزشی در قالب فایل هایی به مراکز ارائه خدمات در شهرستان ها،  مراکز بهداشتی و درمانی در سطح استان، و مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان و برپایی نمایشگاه های ازدواج سالم در سطح استان با همکاری مراکز و شبکه های بهداشتی درمانی را از جمله اقدامات انجام شده در معاونت بهداشتی این دانشگاه عنوان کرد.

دهقانی،آموزش مدیران، مشاوران و مربیان بهداشت در مدارس در حوزه آموزش و پرورش ناحیه دو با موضوع ارتباطات قبل از ازدواج، آموزش دبیرستان های دوره ی اول و دوم دختران در رابطه با ازدواج سالم، آموزش سربازان نیروی انتظامی، ارتش و هوانیروز در راستای ابعاد ازدواج سالم، دعوت از اساتید برجسته ی کشوری در خصوص ازدواج سالم، برگزاری کارگاههای تربیت مربی ازدواج سالم و مشاوره پیش از ازدواج برای 800 نفر از زوجین به طور متوسط در ماه و انجام آزمایشگات قبل از ازدواج در مراکز بهداشتی و درمانی را از دیگر فعالیت های انجام شده در حوزه ی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برشمرد.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور جوانان افزود: مشاوره های فردی در حوزه دانشجویی در خصوص ازدواج و باورهای صحیح درباره ی ازدواج و انتخاب معیارهای همسر، مشاوره پیش از ازدواج به صورت زوجی و انفرادی جهت تشخیص، هماهنگی و شناسایی مشکلات زوجین و تصمیم گیری مناسبت تر، تشکیل کارگاه های آموزشی در حوزه ازدواج دانشجویی با عناوین "تصحیح باورهای اشتباه در حوزه ازدواج سالم، انتخاب در ازدواج، معیارهای ازدواج سالم، تصمیم گیری در ازدواج"، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، تهیه و توزیع محتواهای آموزشی در قالب بروشور، فایل های آموزشی، محتواهای الکترونیک در بین دانشجویان، تشکیل جلسات کتابخوانی و بحث و بررسی موضوعات توسط شرکت کنندگان، برگزاری جلسات گروهی با موضوع ارتباط عاطفی و نتایج آن از مهمترین فعالیت های انجام شده در حوزه معاونت دانشجویی این دانشگاه است.

دهقانی تصریح کرد: در حوزه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز برنامه هایی چون: برگزاری جشن ازدواج 80 دانشجو به طور میانگین در سال گذشته، اهدای هدیه هایی چون به تشرف به عتبات و مکان ها و شهرهای زیارتی مانند مشهد مقدس و شهر مقدس قم به زوج های دانشجو، برگزاری کمپین ازدواج آسان در هفته ی ازدواج و مشاوره ازدواج در فرهنگسراهایی مانند باران و ... برگزار شده است.

وی به استفاده از ظرفیت هایی چون اعضای هیئت علمی دانشگاه و پتانسیل های دانشجویی در سطوح برون سازمان و درون سازمانی به ویژه در سطح دانشگاه هایی چون باهنر، آزاد، پیام نور و ... اشاره کرد و یادآور شد: با استفاده از این ظرفیت ها توانستیم این برنامه ها را در سه حوزه ی مذکور پیش ببریم .

دهقانی از برگزاری برنامه های منسجم تری با فعالیت های متنوع تری طی هفته ازدواج امسال خبر داد.

وی رسیدن به اهداف متعالی در حوزه ازدواج و جوانان را نیازمند همکاری، تعامل و یاری دستگاه های مرتبط به امر ازدواج و جوانان دانست و ابراز امیدواری کرد: به زودی زود این امر محقق شود.

انتهای پیام/ب

چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در کرمان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.