سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تریبون مجلس فضای خوبی برای بیان مسائل کشور از سوی رئیس جمهور است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تریبون مجلس فضای بسیار خوبی است که رئیس جمهور درباره مسائل کشور به صورت شفاف با ملت و نمایندگان صحبت کند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نامه روحانی به لاریجانی مبنی بر اینکه برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی انشاء الله در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد و به سوالات پاسخ خواهم داد، اظهار کرد: وظیفه رئیس جمهور این است که در مجلس حضور  یابد و راهی جز این ندارد.

وی با اشاره به بخش دیگری از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه این سوال در زمان و شرایط مناسب مطرح نشده است،  ادامه داد: معمولا سوال از رئیس جمهور و وزرا وقتی پیش می‌آید که ابهام و اشکالی در روند مدیریتی جامعه وجود داشته باشد و اگر اشکالی در مدیریت اجرایی کشور وجود نداشت، ۸۰ نفر از نمایندگان خواستار حضور رئیس جمهور در مجلس نمی‌شدند.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: مجلس بر اساس قانون اساسی طرح سوال از رئیس جمهور را مطرح کرد و رئیس جمهور باید در ۵ محوری که سوالات ما مطرح است، پاسخگو باشد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه گفت: امیدواریم رئیس جمهور در مجلس سخن‌هایی بگوید که در جامعه مورد پذیرش قرار گیرد و به صورت شفاف درباره محورهایی چون علت افزایش قاچاق کالا و ارز، بیکاری و دیگر مشکلات معیشتی سخن بگوید.

وی افزود: مطابق با اصل ۲۸ قانون اساسی دولت مکلف است که اشتغال ایجاد کند و رئیس جمهور باید پاسخ دهد که در این زمینه چه کرده است، اما نه تنها اشتغال ایجاد نکرده است بلکه هر روز تعداد زیادی از واحد‌های تولیدی، تعطیل می‌شوند.

حاجی‌دلیگانی اظهار کرد: تریبون مجلس فضای بسیار خوبی است که رئیس جمهور درباره مسائل کشور به صورت شفاف با ملت و نمایندگان صحبت کند و در نهایت اظهارات وی هم مورد ارزیابی از سوی ملت و نمایندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.