اعلام وصول سوال از رئیس جمهور کاملا قانونی بود/ دولت به جای منصرف کردن نمایندگان از سؤالش مشکلات مردم را حل کند

نماینده مردم قم اظهار کرد: توصیه می‌کنم دولت به جای اینکه همه ظرفیت و توان کشور را به کار بگیرد تا نمایندگان ملت از سوال خود از رئیس جمهور منصرف شوند، برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارات امروز معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه اعلام وصول سوال از رئیس جمهور خلاف قانون اساسی است، گفت: اعلام وصول سوال از رئیس جمهور کاملا قانونی بود.

وی افزود: 92 نماینده ای که طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده بودند می توانستند تا 7روز قبل از اعلام وصول نسبت به باقی ماندن در سوال یا انصراف عمل کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: با بررسی هایی که انجام گرفت دو امضا مشخص نبود و مخدوش بود، لذا ما با نمایندگان مربوطه تماس گرفتیم و آنها اعلام کردند که انصراف نداده اند. بر این اساس تعداد امضاکنندگان به 82 نفر رسید، اما ما در گزارش خود به رئیس مجلس 80نفر را قید کرده بودیم.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: صبح امروز با اعتراض این دو نماینده مواجه شدیم که چرا اسامی ما به عنوان امضا کننده نیامده است؟

وی تاکید کرد: در هفته های اخیر شاهد بودیم که دولت از همه توان خود از جمله ظرفیت های بخشداران، استانداران و وزرا استفاده کرد تا نمایندگان از سوال خود منصرف شوند.

نماینده مردم قم اظهار کرد: توصیه می‌کنم دولت به جای اینکه همه ظرفیت و توان کشور را به کار بگیرد تا نمایندگان ملت از سوال خود از رئیس جمهور منصرف شوند، برای حل مشکلات مردم تلاش کند.

وی ادامه داد: من از معاون پارلمانی رئیس جمهور انتظار نداشتم که اینگونه اظهار نظر کند و او می خواهم که اجازه دهد تا نمایندگان مجلس طبق قانون اساسی از اختیاراتش استفاده کنند و تا این حد سوال از رئیس جمهور را بُلد نکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
کنسرت طلب ها مقصرند. در دولت و مجلس
آخرین اخبار