وی از تغییرات اساسی در برگزاری این نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته خبر داد و گفت: سعی کردهایم در این نمایشگاه ظرفیت جدید صنعت ساختمان را ارائه و دانش فنی روز شرکتهای داخلی را به کشور های خارجی نمایش دهیم.
عظیمی تأکید کرد: فعالان بخش صنعت ساختمان و علاقمندان این صنعت میتوانند از محصولات ارائه شده در این بخش استفاده کنند.
عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران با بیان اینکه نمایشگاه ابزار موفقی برای بازاریابی به شمار میرود گفت: در این نمایشگاه تولیدکنندگان و مصرفکنندگان میتوانند از ظرفیتهای ایجاد شده استفاده کنند و پیشنهادات جدیدی را برای خرید و فروش ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه صنعت ساختمان دومین نمایشگاه بزرگ کشور در منطقه به شمار می رود، گفت: در کشور هیچ یک از نمایشگاهها با چنین کیفیت و بزرگی برگزار نمیشود به طوری که این نمایشگاه دالان و ورودی مناسبی جهت عقد قراردادهای بزرگ به شمار میآید.
عظیمی تأکید کرد: خوشبختانه تحریمها اثری در برگزاری این نمایشگاه و حضور شرکت و کشورهای خارجی نداشته است و از سوی دیگر همکاری اتحادیه اروپا توانسته نقش مؤثری در حضور کشورهای خارجی در این نمایشگاه داشته باشد.
عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه بخش تعاون مانند سایر بخشها دارای دو بخش ملی و منطقهای است گفت: سعی داریم در این نمایشگاه بخش ملی تعاون را فعال کنیم و بتوانیم قابلیتهای بخش تعاون را به نمایش بگذاریم.
وی اظهار کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان یک همایش شنیداری و دیداری است و از همه ظرفیتهای کشور برای برگزاری این نمایشگاه استفاده کردهایم.
عظیمی با اشاره به اینکه 15 درصد از اشتغال به صورت مستقیم در صنعت ساختمان وجود دارد، گفت: 25 درصد از GDP کشور در صنعت ساختمان وجود دارد.
عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران گفت: سعی داریم در 5 سال آینده با فعال کردن سیاستهای صنعت ساختمان بتوانیم بخش اشتغال در این صنعت را افزایش دهیم.
وی در پایان گفت: متأسفانه با ورود رکود به صنعت ساختمان میزان اشتغال در این بخش کاهش یافته و این خود ضربه بزرگی به بخش کار و اشتغال کشور وارد میکند.
انتهای پیام /