عبدالهی گفت:وزیر راه و شهرسازی قول داده است که به زودی مطالبات پیمان‌کاران در بخش ساخت و ساز پرداخت می‌شود.

مطالبات پیمانکاران به زودی پرداخت می‌شود/افزایش حجم صادرات تولیدی‌های صنعت ساختمانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اشتغال کشور در صنعت ساختمان ایجاد می‌شود گفت: متأسفانه رکودی که در چند سال گذشته در صنعت ساختمان حاکم شده ظرفیت اشتغال را در این بخش کاهش داده است.

وی ادامه داد: امیدواریم در چند ماه آینده صنعت ساختمان وارد دوران رونق شود و واحد‌های تولیدی در این بخش بتوانند ظرفیت اشتغال خود را افزایش دهند.

عبدالهی با بیان اینکه خوشبختانه حضور کشورهای خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است گفت: عمده کشورهای حاضر در این نمایشگاه اروپایی بودند که این خود نشان‌دهنده بی اثر بودن تحریم ها بوده است.

رئیس اتاق تعاون ایران در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مبنی برمیزان  ظرفیت صادرات در این صنعت گفت: ورود اتاق تعاون به صنعت ساختمان می‌تواند زمینه‌ساز معرفی، بازاریابی و افزایش صادرات واحد‌های تولیدی در این بخش باشد.

وی با بیان اینکه بخش تعاون قسمت بزرگی از ظرفیت خود را در صنعت ساختمان به کار گرفته است گفت: بسیاری از صنایع فولادی مرتبط با صنعت ساختمان در قالب تعاونی‌ها  فعالیت‌ می‌کنند و این خود نشانگر حضور مؤثر تعاونی ها در بخش ساختمان است.

عبدالهی تصریح کرد: خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد که حجم صادرات در قالب تولیدی‌های صنعت ساختمان نسبت به سال‌های گذشته بسیار رونق گرفته و امسال نیز  حضور  850 شرکت داخلی در نمایشگاه نشان‌دهنده انگیزه آن‌ها برای توسعه صادرات است.

رئیس اتاق تعاون ایران در ادامه به مشکل اصلی تولیدکنندگان بخش ساختمان اشاره کرد و گفت: تأمین منابع مالی و مشکل ایجاد شده ناشی از تغییرات نرخ  ارز از اصلی‌ترین مشکلات شرکت‌های داخلی در حوزه ساختمان به شمار می‌رود.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از شرکت‌های صادرکننده به دلیل نوسات نرخ ارز در بخش صادرات لطمه خورده‌اند و زیان‌های بسیاری در این بخش دیده اند.

عبدالهی در پایان از قول وزیر راه و شهرسازی به واحد‌های بزرگ تولیدکننده ساختمانی اشاره کرد و گفت: وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این نمایشگاه قول داد که به زودی مطالبات پیمان‌کاران در بخش ساخت و ساز پرداخت می‌شود.

انتهای پیام /

حضور مؤثر بخش تعاون در صنعت ساختمان

برچسب ها: صنعت ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار