سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به خسارت دیدگان سیل‌های بهاره در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: در هفته گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد برای کمک به افرادی که در سیلاب‌های اخیر بهاره دچار خسارت شده اند ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مروج الشریعه، استاندار خراسان جنوبی در پانزدهمین جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با بیان اینکه انتظار تسریع بهتر انجام امور در بانک‌ها را داریم، گفت: در هفته گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصد برای کمک به افرادی که در سیلاب‌های اخیر بهاره دچار خسارت شده اند ابلاغ شده است.


وی با بیان اینکه با کمبود حداقل ۵ هزار مگاوات برق در کشور روبه رو هستیم ادامه داد: ۳۰۰ مگاوات مصرف برق استان است که با توجه به دارا بودن این پنانسیل در بحث تولید یکی از استان‌های صادرکننده برق در کشور هستیم.


مروج الشریعه با بیان اینکه استان در بحث استفاده از پنل‌های خورشیدی ظرفیت دارد، گفت:طرحی برای استفاده از پنل‌های خورشیدی با محوریت اداره کل کمیته امداد امام خمینی استان و با پیش بینی ایجاد ۱۰ هزار اشتغال خانگی و باهدف تولید برق توسط انرژی خورشیدی انجام خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه به ظرفیت مناطق روستایی کمتر توجه می‌شود، افزود:اشتغال اصل است و اعتباری که به عنوان اشتغال روستایی تامین می‌شود به منظور تولید اشتغال است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در بحث تسهیلات پایدار روستایی و عشایری، هزار و ۳۴۸ طرح معرفی به بانک‌های عامل با مبلغ ۵۱۸ میلیارد تومان و ایجاد ۷ هزار و ۹۴۴ فرصت شغلی را دارا هستیم.


رکنی افزود:از هزار و ۳۴۸ طرح، تعداد هزار و ۶۲ طرح با مبلغ ۴۳۳ میلیارد تومان در دست بررسی است که ۵ هزار و ۸۹۰ فرصت شغلی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: ۱۴ طرح ارسالی به کارگروه ملی با اعتبار ۱۹۸ میلیارد تومان در استان وجود دارد که متاسفانه تا به الان هیچگونه پرداختی انجام نشده است.

رکنی افزود: از هفته گذشته رتبه استان خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات پایدار روستایی و عشایری به دو درجه ارتقا پیدا کرده است و هم اکنون دارای رتبه ۱۰ در کشور هستیم.
انتهای پیام/ب


برگزاری پانزدهمین جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان

برچسب ها: استاندار ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.