سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیزنس اینسایدر: بازنده جنگ‌های تجاری به راه افتاده بوسیله ترامپ کیست؟

پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر در مطلبی به بررسی پیامد‌ سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ بر اقتصاد آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بیزنس اینسایدر در مطلبی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بازنده جنگ های تجاری است که خودش به راه انداخته است.

رئیس جمهور آمریکا معتقد است چین، اتحادیه اروپا و کانادا عامل اصلی ایجاد کسری تجاری در آمریکا هستند. وی حتی در مذاکرات دو جانبه با مقامات چینی، بارها این موضوع را پیش کشیده است.

با این حال، بر اساس آخرین آمارها در زمینه تجارت که روز گذشته منتشر شد، به نظر می رسد، ترامپ در پیشبرد اهداف تجاری  خود شکست خورده است به گونه ای که جنگ تجاری او با سایر کشورها بیشتر اقتصاد آمریکا را هدف قرار داده است.

آمارهای اداره سرشماری آمریکا نشان می دهد کسری تجاری این کشور از 43 میلیارد و 200 میلیون دلار در ماه مه به 46 میلیارد و 300 میلیون دلار در ماه ژوئن افزایش یافته است. این اداره همچنین از افزایش کسری کالا و خدمات در سال جاری میلادی خبر داده است.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که تمرکز ترامپ بر نقص های تجاری، اقدام اشتباهی است و کسری تجاری با رقم بالا  به سادگی، نشانه  افزایش تقاضای داخلی است. برخی نیز معتقدند  رقم کسری تجاری هر اندازه بیشتر باشد، نشانه اقتصاد قوی تر است. اما این به معنای سیاست تجاری تهاجمی ترامپ است که پیامدهای آن نیز برای اقتصاد سنگین است. به عبارت دیگر، با وجود اعمال تعرفه های تجاری، کسری تجاری آمریکا به واسطه ایجاد بحران در صادرات، در حال افزایش است. هرچه صادرات کمتر باشد، بحران اقتصادی رو به وخامت خواهد گذاشت.

آمارها نشان داده است اقدامات تجاری ترامپ ضربه چندانی به کشورهایی همچون کانادا نزده است و تلاش او برای ارتقای قدرت اقتصادی آمریکا با ایجاد جنگ تجاری، خودش را به بازنده اصلی جنگ تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.