سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین اخبار درخصوص عملیات نیرو‌های ارتش سوریه

توسعه دامنه عملیات نیروهای سوری در حومه درعا و قنیطره/ منطقه جنوب غربی سوریه به کنترل ارتش درآمد

نیروهای ارتش سوریه امنیت تمامی محورهای مرزی منطقه اشغالی جولان، از مرز مشترک با لبنان تا اردن را تامین کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، ارتش سوریه با آزادسازی روستاهای اسعره و معریه از دست عناصر وهابی داعش، موفق شد امنیت مناطق مرزی جولان را تامین کند.

ارتش سوریه پیش از این روستای راهبردی شجره را در منطقه حوض الیرموک در حومه شمال غربی درعا آزاد کرده بود. روستای عایدین دیگر روستایی است که قبل از آزادسازی روستای شجره به کنترل ارتش سوریه درآمده بود. هم زمان روند حل بحران و توسعه آشتی های داخلی در حومه درعا و قنیطره نیز ادامه دارد. دیده بان سوریه در این باره خبر داد، ارتش به طور کامل منطقه جنوب غربی سوریه را به کنترل خود درآورده است و تنها سه روستای کوچک در این منطقه در اختیار عناصر داعش قرار دارد.

خبرنگار العالم گزارش داد، خطوط درگیری در حومه غربی درعا به سرعت در حال تغییر و با فشار حملات هوایی و زمینی ارتش سوریه علیه تروریست ها، بخش هایی که در کنترل عناصر داعش است به سرعت در حال کاهش است. ارتش اخیرا روستای عابدین را به کنترل خود درآورده تا کنترل بر این روستا خطوط امدادی تروریست ها را با مشکل جدی مواجه و تروریست ها را وادار کند با برجای گذاشتن تجهیزات و مواد غذایی تولیدی اسرائیل و اردن، این روستا را ترک کنند.

توسعه دامنه عملیات ارتش سوریه در حومه درعا و قنیطره موجب شد تا امنیت نوار مرزی با جولان اشغالی به طول بیش از 60 کیلومتر تامین شود و با این دستاورد امنیت تمامی آبادی هایی که اخیرا به طرح آشتی داخلی در این منطقه پیوسته اند محقق شود، این دستاورد در ادامه موجب شد تا صدها نفر از ساکنان این مناطق با بازگشت به منازل خود، زندگی عادی را از سر بگیرند.

در هر حال درگیری های میدانی در جنوب سوریه در آستانه پایان است، در چنین شرایطی طرح آشتی ملی در سوریه در کانون توجه مقامات این کشور است. ارتش سوریه توانسته است مساحت های گسترده‌ای از اراضی این کشور را در مناطق جنوبی به کنترل خود درآورد و حلقه محاصره تروریست ها را تنگ‌تر کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.