وب‌سایت شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا در گزارشی اذعان کرد ایران با توانمندی‌های نامتعارف و قدرتش در جنگ‌های نامتقارن توانایی ضربه‌زدن به منافع واشنگتن در منطقه را دارد.

هراس واشنگتن از سردار سلیمانی و توانمندی‌های نامتقارن ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا در گزارشی با اشاره به تهدیدهای اخیر مقامات  ارشد نظامی ایران به ضربه‌زدن به منافع آمریکا نوشت تهدیدهای ایران به معنی جنگ مستقیم نظامی نیست بلکه فعال‌‎کردن ابزارها و توانمندی‌های نامتقارن و نامتعارف علیه منافع آمریکا در منطقه است.

«سی‌ان‌بی‌سی» با نقلِ این تهدید سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که «اگر واشنگتن آغازگر جنگ باشد، این ما هستیم که آن را به پایان می‌بریم و همه می‌دانند که تمام دارایی‌های آمریکا (در منطقه) نابود خواهد شد»، با استناد به کارشناسان نظامی و تحلیل‌گران منطقه نوشته است: این تهدید ایران به هیچ وجه به معنای جنگ نظامی مستقیم نیست. ایران ابزارهای نامتعارف متنوعی برای جنگ‌های نامتقارن در اختیار دارد که هم‌اکنون از برخی از آنها استفاده می‌کند، این تهدید یعنی تهران استفاده از ابزارها و توانمندی‌های خود علیه منافع آمریکا را تشدید می‌کند.


بیشتر بخوانید: آقای ترامپ بپرس+فیلم


این شبکه آمریکایی در ادامه گزارش خود در ذیل میان‌تیتر «قاسم سلیمانی کیست؟» نوشته است: (سردار) سلیمانی نزدیک به دو دهه است فرماندهی نیروی قدس، عامل اصلی نفوذ و قدرت ایران در منطقه، را به عهده دارد. توبیاس اشنایدر تحلیل‌گر سیاسی خاورمیانه موسسه «سیاست عمومی و جهانی» مستقر در آلمان می‌گوید «ژنرال سلیمانی خوب می‌داند برای ضربه‌زدن به منافع آمریکا در منطقه، طیف وسیعی از گزینه‌های غیرمستقیم و نامتعارف را در اختیار دارد».

به گفته وی، گزینه‌هایی مانند «اختلال در خطوط دریایی و کشتیرانی، شلیک موشک‌های بالستیک به سمت عربستان، تهدید نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، و فعال‌کردن نفوذ خود در میان شیعیان بحرین، بخشی از ابزارهای ایران برای هدف‌قراردان منافع آمریکا در خاورمیانه هستند».

گفتنی است آمریکا در 18 اردیبهشت سال جاری به صورت یکجانبه و بدون هیچ دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد با خروج از برجام تمام تحریم‌ها علیه ایران طی ماه‌های آینده برگردانده می‌شوند. طی هفته‌های گذشته دونالد ترامپ و مقامات ارشد آمریکا تهدید کردند با فشار به کشورهای دیگر صادرات نفت ایران را پس از اواسط آبان‌ماه (زمان برگشت تحریم‌ها) به صفر می‌رساند. این اظهارات گستاخانه مقامات آمریکا با واکنش قاطعانه و فوری مقامات ارشد سیاسی و نظامی کشورمان روبر شد که «اگر نفت ایران صادر نشود، نفت هیچ کشور دیگری نیز صادر نخواهد شد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام سردار اینشالله امریکا اسراییل ومنافق نابود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
ایران یک تهدید کرد ترامپ التماس کرد
United States of America
*hamedنصر*
۲۱:۲۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
فقط سردار سلیمانی...
لبیک یا خامنه ای...
مرگ بر آمریکا...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
عشق است سردار
آخرین اخبار