سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

ظرفیت ذخیره سازی گندم در کردستان به بیش از یک میلیون تن خواهد رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: هدف گذاری شده در آینده ظرفیت ذخیره سازی گندم دراستان را به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ خالد جعفری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای کشاورزی کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان ۵۵۰ هزار تن است، گفت: هدف گذاری شده در آینده در راستای حفظ گندم و فرآوری آن در داخل استان این ظرفیت را به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه گندم یکی از تولیدات استراتژیک و اولویت دار در کشورما است، عنوان کرد: پیش بینی تولید یک میلیون تن گندم در استان محقق شده و این میزان ۱۰ درصد کل تولید این محصول در کشور را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه افزایش عملکرد همواره با افزایش سطح زیرکشت همراه است، در کردستان بدون افزایش سطح امسال شاهد افزایش تولید گندم هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بیشتر اراضی زیرکشت گندم دراستان را اراضی دیم تشکیل داده است و وضعیت اراضی آبی آن مناسب نیست.

جعفری اضافه کرد: کسب حداکثر درآمد برای کشاورزان و کمک به تامین نیاز غذایی کشور رسالت مهمی است که برعهده سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته شده است.

وی عنوان کرد: وقتی درباره کشت دیم بحث می‌شود اکثر با دید سنتی به آن می‌نگرند درحالیکه ۹۸ درصد کشت، ۷۵ درصد داشت و ۹۸ درصد برداشت گندم دیم در کردستان به طور مکانیزه انجام می‌شود.

وی میزان تولیدات بخش کشاورزی استان را دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: استان ما ظرفیت تولیدات کشاورزی را تا ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن را دارد که پیش بینی شده تا ۱۰ سال آینده این مهم تحقق پیدا کند.

انتهای پیام/ز

ذخیره سازی گندم در کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.