رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت:هم اکنون ۱۱۴ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور فعالیت دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدعبدالکریم رضوی اردکانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی روز سه شنبه در گردهمایی و هم اندیشی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور گفت: این صندوق با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار، هفت هزار و ۵۳۱ تشکل را در زیر مجموعه خود دارد.
وی با اشاره به این صندوق به منظور جذب و هدایت سرمایه‌های اندک برای تاثیر گذاری بیشتر در توسعه شکل گرفته است، افزود: هم اکنون ۱۱۴ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در کشور فعالیت دارد که شامل ۹ صندوق تخصصی، هشت صندوق منابع طبیعی، ۳۲ صندوق استا‌نی، ۴۹ صندوق در شهرستانی و ۱۶ صندوق زنان روستایی و عشایری است.
رضوی اردکانی تاکید کرد: این صندوق‌ها ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه دارند و بیش از هفت هزار و ۵۳۱ تشکل را تحت پوشش قرار داده اند تا با توجه به شرایط حاضر توسعه بخش کشاورزی را به سمت بهره وردی بیشتر هدایت کند.
بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیزدر این گردهمایی با اشاره به شرایط خاص استان کردستان در زمینه کشاورزی گفت: این استان با وجود پتانسیل‌های بسیار خوبی در خودکفایی نقش به سزایی دارد این استان با ۱.۲ هکتار اراضی قابل کشت کشاورزی و ۵ میلیارد متر مکعب بارندگی سالیانه در رواناب‌ها و آب‌های زیر زمینی و ۵۰۰ میلی متر بارندگی سالیانه در بخش کشاورزی می‌تواند نقش بسزایی درخودکفایی داشته باشد.
وی به مشکلات کشاورزان استان نیز اشاره کردوافزود:یکی از مشکلات اصلی کشاورزان در بخش تولید عدم اختیاردر بازار فروش است که نفعی عاید آنان نمی‌شود.
مرادنیا با اشاره به واردات گوشت قرمز به کشور بیان کرد:استان کردستان ظرفیت گوشت قرمز بالا دارد و نیاز به مساعدت دارد.
استاندار کردستان ادامه داد: شهرستان مریوان با ظرفیت بسیار خوب تولید محصولات باغی و ماهیان سرد ابی با حمایت این صندوق می‌تواند در تولید واشتغالزایی استان تاثیرگذار باشد.
مرادنیا افزود: راه نجات استان کردستان صنعت نیست چون متعلق به یک قشر تولید کننده است و باید بیشتر تشکل‌ها را تقویت و توانمند کنیم.
وی گفت:در استان کردستان ۴۸ میلیارد تومان سرمایه صندوق با ارزش افزوده ۴۵۰۰ میلیارد تومان است که ۱.۱ دهم درصد است و اگر به ۱۰ درصد برسد میتوانیم ادعا کنیم فعالیتی صورت گرفته که نیازمند حمایت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان هم در این جلسه گفت: مجموعه مدیریت استان کشاورزی را ستون فقرات و پایه توسعه اقتصاد استان می‌داند و بدنبال آن است با حمایت از این بخش برای توسعه باری از دوش کشور در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین امنیت غذایی برداشته شود.
بهرام نصرالهی زاده اظهار داشت: سال گذشته در راستای حمایت از توسعه بخش کشاورزی پنج درصد از سهم تملک دارایی استان به صندوق تخصیص داده شده و امسال نیز تخصیص داده می‌شود.
وی با بیان اینکه توسعه تنها با نهاد سازی و ایجاد تفکر توسعه می‌توان توسعه را در کشور محقق ساخت، اضافه کرد: در این راستا حمایت از صندوق توسعه بخش کشاورزی را در دستور کار قرار داده ایم.
نصرالهی زاده یادآور شد: با توجه به اینکه در کشور در حوزه اشتغال و جذب تسهیلات مشکل وجود دارد، مدیریت استان تمام توان خود را بکار بسته تا حمایت از نهاد‌ها و تشکل‌ها توسعه در بخش کشاورزی محقق شود.
وی گفت: با حمایت از صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای که با مشارکت ذینفعان بخش کشاورزی تشکیل یافته می‌توان ظرفیت‌های مطلوب را در ایفا نقشی موثر در راستای تقویت و تکمیل زنجیره تولید بخش کشاورزی ایجاد کرد.

انتهای پیام/م

برگزاری گردهمایی و هم اندیشی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور در سنندج

 

 

 

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.