سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق پرورش آبزیان باعث ایجاد اشتغال می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: توسعه و پرورش صنعت آبزی پروری در شهرستان رفسنجان سبب ایجاد اشتغال با توجیه اقتصادی مناسب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: از سال ۸۰ بخش آبزی پروی با تولید خوراک میگو در این شهرستان آغاز به فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی و ترویجی در این خصوص ارائه و به بهره برداران ارائه شد، افزود: در سال ۹۵ با توجه به فعالیت چشمگیر این اداره و حمایت‌های مناسب از طرف ادارات و سازمان‌های مربوط تولید ماهیان زینتی در این شهرستان به ۴۰۰۰۰۰ قطعه رسید و تولید گوشت سفید ماهیان گرمابی و سردابی به ۹۵ تن در سال رسیده است.

رضایی افزود: در این شهرستان در حال حاضر فعالیت آبزی پروری در بخش‌های ماهیان خاویاری، تولید خوراک میگو، پرورش و تکثیر آرتمیا، پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی، تکثیر و پرورش زالوی طبی، پرورش ماهی در استخر‌های خاکی و پرورش انواع ماهیان در قفس در این شهرستان در حال فعالیت بوده و سبب اشتغال زایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت حمایت و هدایت بهره برداران این شهرستان استعداد تولید ۱۰۰۰ تن گوشت سفید را دارد، اظهارداشت: توسعه و پرورش این صنعت سبب ایجاد اشتغال با توجیه اقتصادی مناسب می‌گردد.

انتهای پیام/ی

پرورش ماهی در استخر‌های خاکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.