مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: وفق مقررات مربوطه، از عرضه شیر خام توسط واحد‌های فاقد مجوز و همچنین واحد‌هایی که شرایط بهداشتی لازم را برای نگهداری و عرضه سالم شیر ندارد، جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،رضا سنجری  مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در جلسه ساماندهی مراکز عرضه شیرخام در سطح شهر کرمان و سایر شهرستان ها، گفت: این جلسه در راستای رعایت بهداشت کامل شیر عرضه شده و لزوم حمایت از تولیدکنندگان به کارخانجات فرآوری، مراکز عرضه و مصرف کنندگان محصولات لبنی مخصوصا شیرخام برگزار گردید.

وی یادآورشد: در جلسه فوق مقرر گردید گروه کارشناسی مرکب از اداره کل دامپزشکی، اماکن، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه صنف مربوطه و دانشگاه علوم پزشکی از مراکز عرضه دارای مجوز بازدید نمایند و وفق مقررات مربوطه، از عرضه شیر خام توسط واحد‌های فاقد مجوز و همچنین واحد‌هایی که شرایط بهداشتی لازم را برای نگهداری و عرضه سالم شیر ندارد، جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با تاکید براینکه در پایش واحد‌های صنفی باید تداخل عرضه محصولات کنترل شود و فقط براساس مجوز صادر شده، توزیع کالا صورت پذیرد، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید برای تولید شیر سالم، اطلاع رسانی و آموزش لازم را به تولید کنندگان شیر خام ارائه دهد.

سنجری همچنین سازمان جهاد کشاورزی را مکلف نمود تا خروجی شیر واحد‌های دامداری صنعتی را مورد پایش قرار داده و از خروج شیر با بار میکروبی غیراستاندارد از واحد تولیدی جلوگیری نموده و با خاطیان برخورد قانونی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ی

خروجی شیر واحد‌های دامداری صنعتی  مورد پایش قرار می گیرد

برچسب ها: دامپزشکی ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار