سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغذیه آب آشامیدنی ۱۴۱ روستای مهاباد از تصفیه خانه قدیم این شهر

آب آشامیدنی ۱۴۱ روستای شهرستان مهاباد از تصفیه خانه قدیم این شهر تغذیه می‌شود.

مدیر آب وفاضلاب روستایی شهرستان مهاباد در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: درصورت اتمام مطالعات و تخصیص آب در وزارت نیرو، عملیات اجرایی آب آشامیدنی 141 روستای این شهرستان  از محل تصفیه خانه قدیم مهاباد در سال آینده آغاز می شود.

کمال نالوسی افزود: درمطالعات تغذیه آب آشامیدنی 141 روستای مهاباد از محل آب سد مهاباد، تصفیه خانه قدیم این شهر، تا افق 30 ساله می تواند از لحاظ کمی و کیفی آبی پایدارتر در اختیار روستائیان مهابادی قرار دهد.

نالوسی گفت: این مطالعات با اعتبار 800 میلیون تومان در حال انجام است که مطالعات بخش خلیفان به اتمام رسیده است و بخش مرکزی در دست اجراست.

وی تصریح کرد: در صورتی که امسال مطالعات به پایان برسد و تخصیص آب در وزارت نیرو مصوب شود، در سال 98 عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

نالوسی اضافه کرد: با بهره برداری ازتصفیه خانه جدید مهاباد، تصفیه خانه قدیم این شهر جهت تصفیه آب روستایی به کار گرفته می شود.

این تصفیه خانه در سال 20 میلیون متر مکعب آب تصفیه می کند درحالیکه نیاز آشامیدنی شرب روستایی چهار میلیون متر مکعب است و با توجه به خشکسالی های پیش رو، این میزان تا افق 30 ساله می تواند از لحاظ کمی و کیفی آبی پایدارتر در اختیار روستایان مهابادی قرار دهد.

وی اضافه کرد : درحال حاضر 104 روستا تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی است و پیش بینی می شود امسال این میزان به 110 روستا برسد.

انتهای پیام/ع

بهره برداری از تصفیه خانه جدید مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.