تصفیه خانه آب آشامیدنی مهاباد شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، مدیرعامل آب‌وفاضلاب شهری آذربایجان غربی با اعلام اینکه بر اساس برنامه ریزی‌ها طرح ساخت تصفیه خانه مهاباد تا کنون ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته گفت: تصفیه خانه آب آشامیدنی مهاباد، شهریور امسال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
رسول اکبری افزود: این طرح اکنون در مرحله آزمایش‌های خشک عملکردی و نصب تجهیزات قرار دارد و به‌زودی آزمایش‌های عملکردی و فرآیندی آن آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: همزمان با اجرای تصفیه‌خانه آب، طرح برج آبگیر هم در مجاورت سد مهاباد با ظرفیت ۷۵۰ لیتر بر ثانیه با پیشرفت ۹۰ درصدی درحال تکمیل است و شرایط لازم برای انتقال آب خام از دریاچه سد به تصفیه‌خانه فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح با اعتبار ۴۲۸ میلیارد ریال طراحی و اجرا شده است، ادامه داد: براساس نتایج مطالعات، حداکثر مصرف روزانه آب آشامیدنی شهر مهاباد در افق سال ۱۴۱۸ برابر با ۸۲۸ لیتر بر ثانیه خواهد بود.
وی تصریح کرد:احداث این گونه تصفیه خانه‌ها بر اساس اهداف و استراتژی‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جهت استفاده از منابع آب‌های سطحی و سرمایه گزاری‌های بخش خصوصی و اجرای اصل ۴۴ می‌باشد.

انتهای پیام/خ

 

بهره برداری از تصفیه خانه سد مهاباد در هفته دولت

برچسب ها: سد ، تصفیه خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.