سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به درخواست ترامپ؛

تل‌آویو اعلام کرد یک تبعه ترکیه را آزاد کرده است

یک مقام رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم یک تبعه ترکیه دربند در فلسطین اشغالی را آزاد کرده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد این رژیم بنا به درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، یک فرد ترکیه‌ای را آزاد کرده است.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد این توافق در چارچوب تلاش ناکام کاخ سفید با آنکارا برای آزادی یک تبعه آمریکایی بازداشت شده در ترکیه به شمار می‌رود.

رژیم صهیونیستی یک هفته پس از آنکه ­ادعا کرد یک تبعه ترکیه‌ای را به اتهام ارتباط با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بازداشت کرده است؛ اتهامی که وکیل وی آن را رد کرده است. این رژیم «ابرو اوزکان» را در تاریخ پانزدهم ژوئیه امسال آزاد کرد.

ابرو اوزکان در ژوئن امسال در حالی که با روادید گردشگری به فلسطین اشغالی سفر کرده بود، بازداشت شد. این اقدام باعث خشم ترکیه شد.

واشنگتن پست روز پنج شنبه گزارش داد ترامپ در تاریخ ۱۴ ژوئیه در تماس تلفنی از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، خواست اجازه دهد ابرو اوزکان را با آندرو برانسون، کشیش آمریکایی که ۲۱ ماه در ترکیه حبس بوده است، معامله کند.

یک منبع صهیونیست که نخواست نامش فاش شود گفت: «من این موضوع را تایید می‌کنم که چنین درخواستی از جانب ترامپ مطرح شده است.»

برانسون که اتهام ارتباط با یک گروه متهم به دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه را رد کرده است، چهارشنبه تحت بازداشت خانگی قرار گرفت و این موضوع باعث شد تا دولت ترامپ ترکیه را به اعمال تحریم‌ها تهدید کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.