سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلیم بجنورد در جمع ۷ شهر ملی صنایع دستی کشور

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گفت: بجنورد در رشته گلیم سفره کردی در جمع ۷ شهر ملی صنایع‌دستی کشور قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ حیبب یزدان پناه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری استان در جلسه شورای انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی که یک بار در سال برگزار می‌شود، افزود: شهر بجنورد در رشته گلیم سفره کردی در جمع ۷ شهر ملی صنایع‌دستی کشور قرار گرفته است.
وی گفت: اعضای این شورا پس از بررسی پرونده‌ها و ارزیابی شاخص‌ها به هر یک از شهر‌های مطرح شده امتیاز دادند که در نهایت شهر بجنورد با کسب حدنصاب امتیاز توانست برای ثبت ملی شهر صنایع دستی کشور انتخاب شود.
یزدان پناه اظهار کرد: شهر‌های زنجان در رشته ملیله‌کاری ، کاشان در رشته نساجی سنتی ، ایرانشهر در رشته سوزن‌دوزی ، آباده در رشته منبت ، ایلام در رشته گلیم نقش برجسته و شهرکرد در رشته نمد از دیگر شهر‌های ملی صنایع دستی انتخاب شدند.
وی افزود: در حال حاضر پنج هزار نفر به بافت سفره کردی در استان مشغول هستند که سالیانه حدود ۳۰ هزار مترمربع در قالب ۱۵ هزار تخته سفره کردی در استان تولید می‌کنند.
گفتنی است: سفره کردی یک هنر خاص از بافته‌های داری منحصربه‌ فرد زنان عشایر خراسان شمالی است.
انتهای پیام/ ب

گلیم سفره کردی بجنورد در بین شهر‌های ملی صنایع دستی کشور قزار گرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.